مراکز خرید پنبه در شهرستان‌های بشرویه و سرایان فعال است

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی به خرید تضمینی پنبه اشاره کرد و گفت: تاکنون 252 تن پنبه به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده که هزینه 213 تن به مبلغ 690 میلیون تومان به حساب کشاورزان واریز شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی مهدی عصمتی‌پور امروز(شنبه 7بهمن) در نشست خبری، سطح زیرکشت پنبه در خراسان‌جنوبی را هفت هزار و 700 هکتار اعلام کرد و اظهار داشت: بیشترین سطح زیرکشت پنبه با سه هزار هکتار مربوط به شهرستان بشرویه است.

وی از خرید توافقی پنبه بین کشاورزان و کارخانجات خبر داد و بیان داشت: مراکز خرید پنبه در شهرستان‌های بشرویه و سرایان فعال است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی به خرید تضمینی پنبه اشاره و مطرح کرد: تاکنون 252 تن پنبه به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده که هزینه 213 تن به مبلغ 690 میلیون تومان به حساب کشاورزان واریز شده است.

عصمتی‌پور با اشاره به اینکه هزینه 40 تن باقی مانده به زودی واریز می‌شود، از خرید تضمینی پنبه تا پایان بهمن‌ماه جاری خبر داد و تصریح کرد: در مجموع 17 هزار تن پنبه از سطح مزارع خراسان‌جنوبی برداشت می‌شود.

وی همچنین به خرید توافقی زعفران در استان اشاره و تبیین کرد: خرید توافقی زعفران از آبان‌ماه ماه امسال آغاز شد که تاکنون سه تن و 400 کیلوگرم زعفران از کشاورزان خریداری شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تاکنون هزینه دو تن و 680 کیلوگرم زعفران به مبلغ 4 میلیارد و 500 میلیون تومان به حساب کشاورزان واریز شده است، اضافه کرد: در خرید توافقی زعفران مقرر شده که 40 درصد پول زمان خرید جنس و 60 درصد باقی مانده ظرف دو تا سه ماه آینده پرداخت شود.

عصمتی‌پور با اعلام این مطلب که زعفران خراسان‌جنوبی بهترین کیفیت را دارد، اعلام کرد: قدرت رنگ دهی زعفران در کشور بین 200 تا 220 واحد است که در برخی محموله‌های زعفران خراسان‌جنوبی قدرت رنگ دهی 350 واحد بوده که این موضوع امری بی سابقه است.

وی قیمت توافقی هر کیلوگرم زعفران را از 4 میلیون و 300 هزار تومان تا 5 میلیون و 400 هزار تومان اعلام کرد و بیان داشت: خرید زعفران از پوشال درجه دو تا نگین درجه یک را در برمی‌گیرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی از افتتاح 33 واحد گلخانه‌ای در استان خبر داد و توضیح داد: از این تعداد واحد گلخانه‌ای روند تسهیلات 23 واحد کامل شده است که به زودی راه‌اندازی خواهد شد.

عصمتی‌پور ادامه داد: از تعداد واحدهای گلخانه‌ای تکمیل شده 7 واحد گلخانه‌ای با اعتبار یک میلیارد و 800 میلیون تومان احداث و 6 واحد با اعتبار دو میلیارد و 100 میلیون تومان تجهیز و نوسازی شده‌اند.

وی یادآور شد: همچنین 10 واحد گلخانه‌ای دیگر در حال راه‌اندازی است که در مراحل دریافت تسهیلات و معرفی به بانک‌ها هستند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه 14 کلینیک گیاه پزشکی در خراسان‌جنوبی وجود دارد که جهت دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند، خاطرنشان کرد: همچنین کلینیک گیاه پزشکی سرایان تسهیلات لازم را اخذ و در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد و با احتساب این مورد کلینیک‌های گیاه پزشکی استان  به 15 مورد می‌رسد.