کشاورزان می‌توانند از این ردیف‌های اعتباری به صورت متنوع استفاده کنند

مدیر امور سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: امکان سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی در سال جاری 512 میلیارد تومان است که تاکنون از این مبلغ 100 میلیارد تومان جذب شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، مهدی بهدانی ظهر امروز(7 بهمن) در نشست خبری، با بیان اینکه هر ساله در بخش کشاورزی حدود 400 تا 500 میلیارد تومان امکان سرمایه‌گذاری فراهم می‌شود، اظهار داشت: امکان سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی استان طی سال گذشته 420 میلیارد تومان بوده است که 250 میلیارد تومان آن جذب شد.

وی امکان سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی را در سال جاری 512 میلیارد تومان اعلام کرد و بیان داشت: تاکنون از این مبلغ 100 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جذب شده است.

مدیر امور سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی اعلام کرد: در بسیاری از موارد مهلت استفاده از اعتبارات تا پایان سال تمام نمی‌شود و برای برخی اعتبارات تا پاییز سال آینده نیز فرصت جذب وجود داد.

بهدانی از وجود ردیف‌های مختلف در زمینه تسهیلات بخش کشاورزی خبر داد و افزود: کشاورزان می‌توانند از این ردیف‌های اعتباری به صورت متنوع استفاده کنند.

وی تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون را یکی از ردیف‌های تسهیلات بخش کشاورزی عنوان کرد و یادآور شد: در سال جاری 26 میلیارد تومان اعتبار به این بخش اختصاص یافت.

مدیر امور سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی به اختصاص سهم مناسب خراسان جنوبی از محل صندوق توسعه ملی اشاره و اعلام کرد: در صندوق توسعه ملی هر سال بیش از دو درصد تسهیلات به بخش کشاورزی اختصاص می‌یابد که در سه ردیف صنایع تبدیلی و تکمیلی، اب و کشاورزی و زراعت باغبانی است.

بهدانی با بیان اینکه تاکنون از محل صندوق توسعه ملی در بخش زراعت و باغبانی هیچگونه تسهیلاتی دریافت نکردیم، تصریح کرد: تسهیلات صندوق توسعه ملی به دو صورت سرمایه در گردش و یا سرمایه‌ای به متقاضیان داده می‌شود.

وی استفاده از تسهیلات مشاغل خانگی در حوزه روستایی و شهری را از دیگر ردیف‌های مختلف در زمینه تسهیلات بخش کشاورزی اعلام و توضیح داد: اعتبار سال جاری استان از این محل 27 میلیارد تومان بوده که در ردیف اول 5 میلیارد تومان ابلاغ شده است.

مدیر امور سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی مطرح کرد: همچنین ظرف دو هفته آینده 15 میلیارد تومان دیگر از این تسهیلات ابلاغ می‌شود.

بهدانی از پرداخت 12 میلیارد تومان تسهیلات بخش کشاورزی به متقاضیان توسط بانک‌های عامل خبر داد و بیان داشت: این تسهیلات در مناطق روستایی و عشایری مرزی با کارمزد 4 درصد و مناطق روستایی و عشایری غیرمرزی با کارمزد 6 درصد ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه تسهیلات سرمایه در گردش پرداخت شده به متقاضیان با نرخ 10 درصد است، خاطرنشان کرد: تسهیلات توسط بانک‌های کشاورزی، توسعه و تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید به متقاضیان پرداخت می‌شود.