به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی، مهدی جعفری از کلنگ زنی اولین و بزرگ ترین شهرک بارگاهی زرشک طی پنج شنبه این هفته در استان خبر داد وگفت: مجموعه بارگاهی زرشک افین همزمان با افتتاحیه جشنواره ملی کلنگ زنی می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی و دبیر جشنواره ملی زرشک افزود: اراضی به صورت رایگان و با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و در راستای حمایت از زرشک کاران، به متقاضیان احداث بارگاه واگذار می‌شود؛ به گونه‌ای که تا زمان ساخت کامل به شکل قرارداد اجاره تحویل شده و پس از آن واگذاری قطعی خواهد بود. 

وی بیان کرد: این شهرک بارگاهی محلی برای خرید و دپوی زرشک همه تولیدکنندگان است تا در صورت تمایل محلی مناسب برای خشک کردن زرشک به ویژه با رعایت استانداردهای مورد نظر، کاهش بار میکروبی و حفظ کیفیت محصول فراهم و بخشی از دغدغه زرشک کاران برای تامین بارگاه و محل مناسب خشک کردن بر طرف شود. 

جعفری یادآور شد: تدابیر لازم برای احداث شهرک بارگاهی زرشک اندیشیده شده و با پیش بینی زمین رایگان و درخواست مردم علاوه بر تامین بخش از آورده مورد نیاز، برای اعطای تسهیلات نیز چاره اندیشی می‌شود.

جشنواره ملی زرشک از ۲۱ تا ۲۷ مهرماه در ۵ شهرستان استان برگزار می‌شود تا بازاریابی، معرفی و فروش این محصول دوباره رونق گیرد.