به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، دکتر ساداتی نژاد صبح امروز پنجشنبه (24 آذر) در سفر به سرایان از مجتمع دامداری شهرستان بازدید کرد.

در این بازدید جمعی از دامداران مشکلات خود را با وزیر مطرح و خواستار پیگیری و رفع مشکلات شدند.

تامین زیرساخت های مجتمع از جمله تامین گاز، تامین علوفه و نهاده های دامی با توجه به شرایط خشکسالی و کمبود و گرانی نهاده، برنامه ریزی مناسب برای تامین نهاده ارزان قیمت، مکفی نبودن سهمیه نهاده های تخصیص یافته، کاهش قیمت دام و مقرون به صرفه نبودن دامداری با توجه به خشکسالی های اخیر و کمبود و گرانی نهاده ها، درخواست امهال وام های کشاورزی و دامداری، کاهش نرخ سود تسهیلات در این حوزه، تخصیص وام ارزان قیمت، حذف دلالان و واسطه ها، خرید تضمینی دام و ... از مسائل مطرح شده در دیدار رو در روی دامداران و کشاورزان سرایان با وزیر جهاد کشاورزی داد.

در این دیدار وزیر جهاد کشاورزی قول مساعد برای پیگیری داد.

شایان ذکر است که مجتمع دامداری ۴۰ هکتاری سرایان دارای ۱۶۵ واحد ۱۰،۲۰ و ۳۰ رأسی گاو شیری است که روزانه ۵ تن شیر را روانه بازار می کند.

در چند سال اخیر زیرساخت آب و برق این مجموعه به صورت کامل اجرا شده است و اکنون تخصیص اعتبار برای تامین زیرساختهای گازرسانی و آسفالت راه های آن از مطالبات مطرح شده در این بازدید بود.