به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، مهدی جعفری گفت: اهداف اقتصاد مقاومتي در بخش كشاورزي با شناسايي و استفاده بهينه از ظرفيت ها و ارتقا بهره وري در استفاده از منابع آب و خاك محقق مي شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: طي 1 سال گذشته اقدامات و سرمايه گذاري خوبی در بخش آب و خاك و زيرساخت هاي بخش كشاورزي، توسعه سامانه هاي آبياري و تجهيز و نوسازي اراضي صورت گرفته است.

وی افزود: بخش کشاورزی یکی از بخش هایی است که مقوله دانش بنیان شدن برای آن بسیار مهم است.

جعفری ادامه داد: کاروان های ترویج بهره وری کشاورزی در زمان هایی که برای بخش کشاورزی هر استانی خیلی مهم است راه اندازی می شود و با بسیج تمامی متخصصان، محققان و مروجان و کارشناسان سرعت بیشتری به کشاورزی منطقه می‌دهد.

وی اضافه کرد: شرکت های دانش بنیان، پارک های علم و فناوری و مراکز رشد یکی از بهترین کانون های تولید دانش در بخش کشاورزی هستند چرا که هم فناوری و هم دانش و اطلاعات مربوط به آن را تولید می کنند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه کشاورزی قراردادی به منظور حمایت از تولید داخل و بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب اجرایی گردیده، ابراز داشت: یکی از اهداف و برنامه های اجرایی در سال جاری عملیاتی کردن کشاورزی قراردادی می باشد که با جدیت دنبال شد و پیشرفتهای چشمگیری نیز در این زمینه صورت گرفت.