به گزارش روابط عمومي سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، مهدي جعفري با اشاره به برگزاری نمایشگاه جامع کشاورزی ايران گفت: اين نمایشگاه برای اولین بار در کشور به صورت تخصصی و جامع در زمينه کشاورزی از ۱۹ تا ۲۲ دی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

رييس سازمان جهاد كشاورزي استان خراسان جنوبی افزود: این نمایشگاه با هدف تجمیع دستاوردهای کشاورزی بخش دولتی و خصوصی در حوزه های توليدات گياهي، توليدات دامي، ادوات و ماشين آلات، سيستم هاي نوين آبياري و … برگزار گرديد.

وی با بیان اینکه  نمایشگاه جامع کشاورزی با حضور وزیر جهاد کشاورزی، رئیس کمیسیون كشاورزي مجلس افتتاح شد،  خاطر نشان کرد: در نمایشگاه امسال حوزه عمل خدمات دولت در استان ها، معاونت ها و مديريت هاي زير مجموعه وزارت نيز سهم قابل توجهي را به خود اختصاص داد كه در اين ميان خراسان جنوبی مورد توجه ویژه مسئولان و بازديدكنندگان قرار گرفت.

شناسایی دستاوردهای بالقوه و بالفعل و بی نظیر خراسان جنوبی به جامعه هدف

رييس سازمان جهاد كشاورزي خراسان جنوبي با تقدير از حمايت هاي استاندار معزز در زمينه تقويت حضور در نمايشگاه جامع كشاورزي ايران اضافه کرد: شناسایی دستاوردهای منحصر به فرد و بی نظیر خراسان جنوبی به جامعه هدف کشاورزی، تجار و بازرگانان از دیگر اهداف این نمایشگاه بود.

وي با بیان اینکه خراسان جنوبی در حوزه هایي چون پرورش شترمرغ و شتر، زرشک، زعفران، عناب، پنبه مله و گیاهان دارویی و …دارای مزیت ويژه است ادامه داد: معرفی توانمندی زنان روستايی به عنوان صندوق هاي خرد زنان روستایی استان نيز از محورهای مورد توجه اين نمایشگاه بود.

مهدي جعفري تاکید کرد: علاوه بر داشتن غرفه فعال خراسان جنوبی در این نمایشگاه برپایی سیاه چادر عشایر استان در محوطه بیرونی نمایشگاه از مهمترین اتفاقاتی نمایشگاه بود که مورد توجه مردم و فعالان حوزه کشاورزی قرار گرفت.

زمینه صادرات محصولات استان فراهم شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به حضور هیئت های تجاری از کشورهای روسیه، هندوستان، و کشورهای حاشیه خلیج فارس افزود: امیدواریم با حمايت خوب مسئولان در  آینده نزديك ضمن بازدید از پتانسیل های خراسان جنوبي، زمینه صادرات محصولات استان بيش از گذشته تقويت شود.

وی با اشاره به پیوند همیشگی شرکت های دانش بنیان با حوزه کشاورزی، ادامه داد: شرکتهای دانش بنیان ذخایر علمي استان هستند که با توجه به اقلیم خاص استان استفاده از ظرفيت ها و دستاوردهاي آن ها در مدت حضور در نمایشگاه از محورهاي مورد توجه و تاكيد بود.

 وی یادآور شد:  خراسان جنوبی در زمینه استفاده بهینه از منابع آب، اجرای سیستم هاي نوين آبیاری، مسایل مرتبط با اجراي طرح از آبخیز تا جالیز، سندداركردن اراضي، مزيت هاي توليد محصول در زمينه دام و طيور و … نيز داراي ابتكار عمل خاص مي باشد كه مورد توجه ويژه مسئولين امر قرار دارد.  ايشان با اشاره به سند توسعه محصول در استان خاطر نشان کرد: مدل توسعه قابليت هاي كشاورزي استان در قالب تنظيم سند توسعه محصول ارائه گرديده است تا ضمن ايجاد ضمانت پيشرفت در جهت سرمايه گذاري نيز قابليت بررسي موردي داشته باشد. وي افزود در  زمينه توسعه کشاورزی توجه به پيوست هاي فرهنگي و رسانه اي مبتني بر فرهنگ و آيين خراسان جنوبي نيز در دستور كار قرار گرفته است.

با حمایت استاندار  و تلاش مسئولين جهاد كشاورزي استان خراسان جنوبی محقق شد:

 کسب رتبه برتر جهاد كشاورزي استان خراسان جنوبي

دکتر علیرضا رضازاده، مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی با صدور و ارسال لوح تقدیر از مهدی جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی و حامد عارفي نيا مدير روابط عمومي سازمان با عنوان غرفه برتر نمایشگاه 1401 در نمایشگاه جامع کشاورزی ایران تقدیر کرد. در بخشي از این متن تقدیر آمده است:

جناب آقای مهدی جعفری

ریاست محترم سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی

دستیابی به رهیافت رشد، بالندگی و تعالی وزارت کشاورزی  و سازمان های زیر مجموعه آن مرهون  مهندسی ارتباطات هوشمند، موثر و فعال است که با کنشگری ایده پردازی و رویکردهای نوین و هوشمندانه، دستاوردهای پر افتخاری را به ارمغان می آورد.

برنامه ریزی و مدیریت جناب عالی منجر به حضور فالانه و موثر آن سازمان در نمایشگاه جامع کشاورزی ایران و کسب مقام "غرفه برتر نمایشگاه ۱۴۰۱ شده است، این موفقیت را به جناب عالی  تبریک گفته و از تلاشهای ارزنده، برنامه ریزی و مدیریت مطلوب روابط عمومی آن مجموعه تقدیر و تشکر می نمایم.