به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، «مهدی جعفری» از اجرای طرح تشدید نظارت و بازرسی بر کالاهای اساسی در این ایام خبر داد و گفت: ضرورت این طرح بدلیل تقارن ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، نظارت بر عرضه کالاهای اساسی که شامل گوشت قرمز، گوشت سفید، تخم مرغ، برنج، شکر، روغن و نان و جلوگیری از افزایش احتمالی تخلفات توسط واحدهای صنفی می باشد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی در این رابطه اظهار کرد: در سطح استان اکیپ های ثابت و فعال در نظر گرفته شده که در هر منطقه حضور و نظارت داشته باشد و  همچنین برای شهرهایی که از نظر پراکندگی صنفی و وسعت شرایط خاصی داشته باشد، پهنه بندی می‌شود.

وی با بیان اینکه نظارت و بازرسی‌ها از مراکز تولیدی تا کف بازار خواهد بود، افزود: کمیت، کیفیت و قیمت، سه محور اصلی نظارت بر بازار محصولات کشاورزی است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: به منظور کنترل قیمت‌ها و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و همچنین جلوگیری از تخلفات احتمالی، نظارت بازرسان سازمان جهاد کشاورزی بر بازار شدت یافته است.

جعفری اظهار کرد: مردم می توانند از طریق تماس با شماره 124 نوع تخلف واحد صنفی را گزارش تا از سوی مراجع قانونی پیگیری و بررسی گردد و درصورت بروز تخلف، اقدامات قانونی انجام شود