به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوسف گفت: با آغاز فصل برداشت گل محمدی از گلستان‌های شهرستان خوسف پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۷۷تن گل تر از این محصول درخوسف برداشت شود.

سید مهدی خبیری افزود:کار برداشت گل محمدی از ۳۹هکتاراز گلستان های شهرستان اغاز شده است وتا نیمه اردیبهشت ادامه دارد

وی بابیان اینکه ۱۰۸بهره برداری در شهرستان به کشت وکار گل محمدی مشغولند گفت : پیش بینی می شود ۷۷تن گل تر از گلستان های شهرستان برداشت وروانه بازارشود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوسف گفت: راستای تغییر الگوی کشت و با توجه به ارزش اقتصادی بالا و نیاز آبی کم گل محمدی و سازگاری به اقلیم منطقه توسعه باغات گل محمدی در دستور کار جهاد کشاورزی قرار گرفته ودر این راستا بیش از ۲۰هزار اصله نهال یارانه ای گلدانی بین کشاورزان توزیع شده است.

هر ساله با آغاز فصل بهار و در ماه‌های زیبای فروردین و اردیبهشت گل‌های محمدی با گلبرگ‌های صورتی رنگ و عطری دل انگیز فضای باغ‌ها و گلستان‌ها را عطرآگین می‌کند. به طوری که هرکسی که آن را استشمام می‌کند بر محمد و آل محمد صلوات می‌فرستد و جلوه‌ای از زیبایی خلقت را به رخ می‌کشد.

گل سرخ محمدی با دارا بودن مزایای بسیار گیاهی با اهمیت محسوب می‌شود. این گیاه نسبت به کم آبی مقاوم است و مناطق باز و آفتاب‌گیر را ترجیح می‌دهد. برداشت گل محمدی از صبح زود و قبل از طلوع آفتاب و در هوای خنک شروع و باید تا قبل از گرم شدن هوا انجام گیرد و بلافاصله به بیرون از مزرعه منتقل شود.