به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، مهدی جعفری گفت: میزان تولید گوشت مرغ گرم در خراسان جنوبی به بیش از چهار برابر نیاز مردم استان رسیده که مازاد آن به استان های همجوار ارسال می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: خوشبختانه با اقدامات انجام شده در وقت مقتضی، میزان تولید گوشت مرغ گرم در خراسان جنوبی به بیش از چهار برابر نیاز مردم استان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه این میزان مازاد به استان‌های معین و همجوار به صورت روزانه ارسال می‌شود، گفت: علاوه بر این میزان مرغ گرم تولیدی، میزانی گوشت مرغ منجمد نیز در سردخانه‌های خراسان جنوبی موجود است که در زمان احساس نیاز در بازارهای استان با قیمت مصوب هر کیلو ۴۴ هزار تومان توزیع می‌شود.

جعفری بیان کرد: در زمینه رصد و پایش بازار مواد پروتئینی و اطلاع رسانی مطلوب به مردم نیز اقدامات متعددی انجام شده است تا مردم از مراکز عرضه مستقیم گوشت مرغ مطلع شود.

وی با اشاره به اینکه برای جوجه ریزی دوره بعد نیز برنامه ریزی کرده و نسبت به این موضوع نیز توجه داریم، ادامه داد: تا این لحظه از فروردین ماه جوجه ریزی مطلوبی در سطح واحدهای مرغداری و طیور خراسان جنوبی انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه مردم استان نگران تأمین گوشت مرغ مورد نیاز خود نباشد، گفت: مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.