به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، صبح امروز چهارشنبه (۱۳ اردیبهشت) آیین شکرگزاری برداشت گل محمدی در شهرستان سربیشه با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، امام جمعه شهرستان، فرماندار سربیشه و جمعی از مسئولین و مدیران استانی و شهرستان برگزار گردید.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی در جشن شکرگزاری برداشت گل محمدی در سربیشه با بیان اینکه چهارمین واحد فراوری تولید گلاب در خراسان جنوبی راه اندازی می‌شود، گفت: واحد فرآوری تولید گلاب در شهرستان سربیشه با ظرفیت ۴۵۰ تن جذب گل محمدی و  با سرمایه گذاری حدود ۴ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.

مهدی جعفری افزود: هم اکنون خراسان جنوبی دارای ۳ واحد فراوری گل محمدی در شهرستان‌های طبس، سرایان و قاین است و بخشی از نیاز گلاب استان را تامین می کند. 

وی با اشاره به اینکه سربیشه به عنوان قطب تولید گل محمدی در خراسان جنوبی شناخته می‌شود و رتبه اول سطح زیرکشت و تولید در استان خراسان جنوبی را دارد گفت: با راه اندازی این واحد فرآوری چرخه زنجیره ارزش گل محمدی در این شهرستان تکمیل می‌شود.  

مدیر جهادکشاورزی شهرستان سربیشه نیز گفت: گل محمدی از سطح ۱۷۵هکتار گلستان‌های گل محمدی بارور در شهرستان سربیشه آغاز شده و  پیش بینی می شود بیش از ۴۵۰ تن گل محمدی‌تر از گلستان‌های شهرستان برداشت شود. 

محمدرضا زرگری با بیان اینکه برداشت گل محمدی  تا اوایل خرداد ماه ادامه دارد، افزود: هم اکنون  ۱۵۰ بهره بردار درسطح شهرستان، در حوزه گل محمدی مشغول به فعالیت هستند . 

گفتنی است که در جشن شکرگزاری برداشت گل محمدی مسئولان در کنار کشاورزان مشغول برداشت گل محمدی شدند.