به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، مهدی جعفری به منظور مذاکره با هیئت های تجاری خارجی برای صادرات محصولات مزیت دار کشاورزی استان در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو ۲۰۲۳) و غرفه خراسان جنوبی حضور پیدا کرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی طی دو روز گذشته در این نمایشگاه با اکثر هیئت های تجاری کشورهای حاضر در نمایشگاه گفتگو و مذاکراتی را انجام داده و ابراز امیدواری کرده است که با انعقاد تفاهم نامه های صادراتی، گام موثری در جهت توسعه اقتصادی محصولات کشاورزی استان برداشته خواهد شد.

گفتنی است بازدید دکتر جعفری رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی از نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران با همراهی استاندار خراسان جنوبی، معاونین هماهنگی امور عمرانی و هماهنگی امور اقتصادی استاندار و تنی چند از مسئولین و مدیران استان انجام گردید.

به گفته معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو ۲۰۲۳) ۷۰۰ شرکت داخلی حضور دارند و ۶۰ کشور از نقاط مختلف دنیا آمادگی خود را برای بازدید از این نمایشگاه اعلام کرده‌اند.

در این نمایشگاه کشورهایی مانند امارات، پاکستان، روسیه، ترکیه ، چین و برخی دیگر از کشورها از جمله شرکت کنندگان در این رویداد هستند.

پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو۲۰۲۳) از ۱۷ اردیبهشت ماه آغاز شده و تا ۲۰ اردیبهشت ادامه دارد.