به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان جنوبی برای بررسی و هماهنگی همکاری های مشترک در حوزه نشر آثار ماندگار جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس و تبیین جایگاه سنگرسازان بی سنگر در پشتیبانی جنگ جهاد، با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان دیدار و گفتگو کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی در این دیدار با بیان اینکه جهاد سازندگی در عمران و آبادی روستاها و پشتیبانی جنگ جهاد و دوران دفاع مقدس کارهای ماندگار بسیاری انجام داد که هنوز هم از خدمات آن بهره مند می شویم خاطر نشان کرد : یکی از وظایف جهادکشاورزی و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس این است که اقدامات و خدمات را به نسل های آینده معرفی و رشادت ها و جان فشانی ها را در تقویم تاریخ ثبت و درج کنند.

مهدی جعفری افزود : اتفاقات خوبی در راستای  نشر ارزشهای دفاع مقدس و ایثار و شهادت  در اداره کل جهاد کشاورزی استان صورت گرفته ولی آنها را کافی نمی دانیم و تمام توان خود را اعم از انسانی و مادی برای این مهم به کار می بندیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی تاکید کرد: امروز نیازمندیم که سیری شهدا را در تمام امور پیاده کنیم و توجه به خانواده معزز شهدا و ایثارگران در اولویت کارهای ما قرار گیرد.

 سرهنگ پاسدار غلامرضا فلاحی نیز در این دیدار گفت: توجه به جهاد تبیین و گفتمان‌سازی ارزش‌های دفاع مقدس با استفاده از تمامی ظرفیت های فرهنگی، اجتماعی و هنری در پیشبرد اهداف انقلاب نقش موثر ی دارد.

وی اظهار داشت: ترویج و گفتمان‌سازی ارزش‌های دفاع مقدس باید سرلوحه فعالیت‌های فرهنگی استان قرار گیرد که بخش عمده آن در راستای فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص «جهاد تبیین» خواهد بود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس و روحیه ایثارگری به یک ارزش مهم در جامعه تبدیل شده افزود: این فرهنگ باید در حوادث و مشکلات امروز، برای نسل جدید بازگو شود و اگر نگفتیم کوتاهی از ما بوده است.

سرهنگ فلاحی با بیان اینکه باید قدر این امنیت که مرهون خون شهدای انقلاب و دفاع مقدس است را بدانیم اظهار داشت: ارزش‌های انقلاب باید بواسطه گفتمان سازی بیمه شوند و همه احساس کنند که صاحب ارزش‌های انقلاب هستند.

وی ادامه داد :جهاد کشاورزی در دفاع مقدس بالی برای نیروهای مسلح بود و پس از دوران دفاع مقدس نیز اقدامات خوبی برای حفظ ارزش های دفاع مقدس در این نهاد صورت گرفته که از آن جمله می‌توان به تدوین ۲ کتاب اسنادی نقش جهاد سازندگی استان خراسان جنوبی در دوران دفاع مقدس، مصاحبه با جمع زیادی از پیشکسوتان جهاد و جمع آوری بیش از٢٢ هزار سند از نقش جهاد استان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد.

سرهنگ فلاحی تصریح کرد: تاریخ شفاهی جهاد نیز باید با توجه به مصاحبه های گرفته شده از پیشکسوتان این نهاد در قالب کتب تاریخ شفاهی  چاپ و منتشر شود.

در پایان از فعالیت های جهادی و همکاری های مستمر سازمان تقدیر گردید.