خراسان جنوبی با وجود خشکسالی­های 18ساله و کمبود نزولات جوی، بعنوان دومین استان برتر انتخاب شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، صبح امروز(دوشنبه 11 دی) سی و دومین دوره انتخاب و معرفی نمونه های ملی بخش کشاورزی در مرکز همایشهای بین المللی صدا و سیما در تهران برگزار گردید.

 همزمان با برگزاری سی و دومین دوره انتخاب و معرفی نمونه های ملی بخش کشاورزی که با حضور وزیر جهاد کشاورزی، معاونین، مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی و کشاورزان نمونه در زیر بخش های مختلف در محل مرکز همایش های بین المللی صدا و سیمای ایران برگزار گردید، از ده نمونه برتر بخش کشاورزی خراسان جنوبی در سطح ملی تقدیر بعمل آمد.

در این مراسم از 153 نمونه بخش کشاورزی در 150 رشته تقدیر می شود و استان خراسان جنوبی به لحاظ  دارابودن ده نمونه برتر، بعنوان دومین استان برگزیده کشور انتخاب گردید. این در حالی است که خراسان جنوبی علی رغم  خشکسالی های 18 ساله و کمبود شدید نزولات جوی جزء خشک ترین استانهای کشور به حساب می آید اما با این وجود کشاورزان پرتوان استان بر خشکسالی مسلط شدند و اوضاع را به نفع خود تغییر دادند. آنها با بکارگیری حداقل ها اما استفاده از بهترین ها در رقابت های کشوری گل کاشتند . کسب این افتخار تنها در سایه تلاش و همت کشاورزان میسر گردید.

روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، این موفقیت را به کشاورزان برگزیده و جامعه کشاورزی استان تبریک عرض می­نماید.

لیست اسامی برترین­های کشاورزی استان در سطح ملی که(دوشنبه 11دی) در سی­ و دومین مراسم تجلیل از نمونه ­های ملی بخش کشاورزی، از آنها تجلیل شد

ردیف

نام و نام خانوادگی

شهرستان

عنوان رشته

1

ابوالقاسم سلطانی

زیرکوه

نگهداری و بهره­ برداری از قنوات

2

ابوالقاسم چوپان

بشرویه

مدیر نمونه بهره­ برداری، نگهداری و مشارکت در طرح انتقال آب با لوله

3

محمد حسین بخشی

فردوس

تولیدکننده نمونه زعفران

4

مهدی خدایی

بشرویه

شرکت تعاونی تولید نمونه روستایی

5

فاطمه ذاکریان

بیرجند

شرکت تعاونی نمونه زنان روستایی

6

طاهره درمیانی

درمیان

مدیرعامل نمونه صندوق اعتبارات خرد ویژه زنان روستایی

7

سیدحسین خیریه

بیرجند

مدیرنمونه واحد تولید پرورش مرغ مادرگوشتی

8

محمد تورانی

بشرویه

بهره­ بردار نمونه در مدیریت پایدار خاک کشاورزی حفاظتی

9

علی صفری حاجی

بشرویه

تولیدکننده نمونه پنبه

10

محمد رمضانی

طبس

مرتع­ دار نمونه در مناطق کمتر از 200 میلی­متر بارندگی