به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان اظهار کرد: احداث استخرهای ذخیره آب کشاورزی، عملیات بازسازی و نوسازی قنوات، اجرای طرح انتقال آب و توسعه سامانه های نوین آبیاری با هدف کاهش مصرف آب و افزایش بهره وری آب از اقدامات مهم آب و خاک در استان بوده است.

اکبر محمدی ادامه داد: در حوزه سامانه های نوین آبیاری مطالعات خوبی در استان صورت گرفته که با 8 هزار و 781 هکتار، دومین استان کشور از لحاظ سطح در حال اجراء و با 433 هکتار سطح اجراء شده از ابتدای سال تاکنون رتبه نخست از نظر سطح اجرایی و عملکرد کل سامانه های نوین آبیاری در کشور را کسب نموده ایم.

 وی با اشاره به تشکیل ستاد احیاء و بازسازی قنوات استان پس از سفر ریاست محترم جمهوری در سال 1400 بیان کرد: اعتبارات چشمگیری به استان تخصیص پیدا کرده که در این راستا در سال گذشته 89 کیلومتر عملیات مرمت و بازسازی قنوات صورت گرفته و از محل اعتبارات مصوب مرمت و بازسازی قنوات در سال 1401 تاکنون 38 میلیارد و 940 میلیون تومان به استان تخصیص پیدا کرده که منجر به شروع عملیات اجرایی 100 رشته قنات با پیشرفت فیزیکی 50 درصد در استان شده است.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی استان با اشاره به افتتاح 81 پروژه آب و خاک در هفته جهاد کشاورزی عنوان کرد: این پروژه ها در 11 شهرستان استان و با تعداد 81 پروژه آب و خاک، با اعتبار بالغ بر 24 میلیارد و 840 میلیون تومان و با تعداد 10571 نفر جمعیت برخوردار از اجرای طرح های مذکور، افتتاح خواهد شد.

وی افزود: این پروژه ها شامل 13 باب استخر ذخیره آب کشاورزی، عملیات احیاء و مرمت به تعداد 35 رشته قنات، 19 طرح آبیاری نوین، 14 طرح انتقال آب با لوله و کانال بتنی می باشد.

 
 

1000 کاراکتر باقیمانده است


آمار بازدید کنندگان

بازدید امروز0
بازدید دیروز0
بازدید ماه0
بازدید کل114134