به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، مهدی جعفری رئیس سازمان در پیامی، فرا رسیدن هفته جهادکشاورزی را تبریک گفت. در متن این پیام آمده است؛

 

بسم الله الرحمن الرحیم

  ایران عزیز اسلامی، همواره توانسته است در مسیر اعتلا و پیشرفت با اتکال به خداوند متعال و تکیه بر توان علمی و عملی فرزندان خود گام بردارد. کشاورزی به عنوان یکی از اصلی­ترین پیشران­های اقتصادی کشور علاوه بر حفظ امنیت غذایی جامعه، با استفاده از ظرفیت‌های درونی اقتصادی خود از فرصت‌های موجود در عرصه بین‌المللی بهره‌برداری کرده تا مسیر رشد و پویایی اقتصادی و معیشتی را هموار سازد. حوزه کشاورزی از جمله بخش‌های مهمی است که انرژی لازم برای حرکت را در سایر حوزه‌های اقتصادی نیز ایجاد می‌کند. در حقیقت با بهره­گیری از ظرفیت‌های بخش کشاورزی است که ایران در دوران تحریم‌های ظالمانه غرب علیه کشورمان توانست، بخش قابل توجهی از اهداف تحریمی دشمنان را بی‌اثر سازد و میزان قابل توجهی از نیازهای کشور را تامین کند. این امر گویای این مطلب است که موضوع پیشرفت را می­بایست همگام با توسعه کشاورزی مورد بررسی قرار داد.

۲۱ خرداد ماه آغاز هفته جهاد کشاورزی و ۲۷ خردادماه مصادف با سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل جهاد سازندگی است تا در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری "مهار تورم، رشد تولید" نام گرفته است، با استعانت از خداوند متعال و توان تولیدکنندگان و متخصصین کشاورزی در راستای تامین و حفظ امنیت غذایی جامعه در اجرای برنامه ها و سیاست های "دولت مردمی، ایران قوی" گام برداریم. افتتاح 157 پروژه بخش کشاورزی با اعتباری بالغ بر 3000 میلیارد ریال نوید بخش فردایی بهتر در حوزه کشاورزی استان است. اینجانب ضمن تقدیر از تلاش ارزشمند تمامی دست اندرکاران بخش کشاورزی استان خراسان جنوبی، از شما بزرگواران خواستارم که همچون گذشته با تأسی از راه معمار بزرگ انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره)، به‌کارگیری رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری و با همدلی، در جهت آبادانی و استقلال میهن گام برداریم.

 

 

مهدی جعفری 

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی