به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، شامگاه دوشنبه و همزمان با دومین روز از هفته جهادکشاورزی  مراسم جشن  کشاورزی با محوریت تجلیل و تقدیر از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی شهرستان فردوس باحضور دکتر اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی  استاندار، دکتر جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی، فرماندار شهرستان و جمعی از مسئولین استانی و شهرستان فردوس  برگزار گردید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در این مراسم اظهار داشت: به مناسب هفته جهاد کشاورزی ۱۵۷ طرح با اعتبار 292 میلیارد و۵۰۰ تومان در استان آماده افتتاح است.

مهدی جعفری افزود: با بهره‌برداری از این طرح‌ها، ۴۰ هزار نفر از مزایای آن برخوردار و برای ۱۴۶ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده و تثبیت شغل هم برای سه هزار و ۱۲۷ نفر رقم خواهد خورد.

وی تاکید کرد: این تعداد طرح از نظر تعداد ۴۵ درصد و نظر حجم اعتبارات ۱۸۳ درصد رشد دارد.

وی بیان کرد: در سال گذشته افزایش ۴۶۰ درصدی تسهیلات پرداختی بخش کشاورزی استان به مبلغ هزار میلیارد تومان داشته ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سال گذشته ۶۶ هزار و ۹۱۲ هکتار رفع تداخل اراضی کشاورزی را داشته‌ایم که این مقدار عملکرد با کل عملکرد سال‌های قبل برابری می‌کند، عنوان کرد: خراسان جنوبی در این خصوص جزو ۶ استان برتر کشور است.

جعفری عنوان کرد: سال گذشته ۳۵۲ هکتار از اراضی ملی و دولتی جهت طرح‌های سرمایه گذاری کشاورزی و غیرکشاورزی به متقاضیان واگذار شده است و که نسبت به سال ۱۴۰۰، ۱۷۹ درصد افزایش داشته است.

این مراسم که در محل سالن روباز گلهای کویر پارک جنگلی دلگشا با اجرای برنامه های شاد و متنوع و حضور پرشور مردم و کشاورزان و دامداران برگزار گردید از ۳۰ نفر تولید کننده  برتر بخش کشاورزی  تجلیل گردید.