به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان گفت: استان خراسان جنوبی به لحاظ عملکرد کل سامانه های نوین آبیاری رتبه اول را تا پایان خرداد ماه 1402 در سطح کشور کسب کرده است.

«اکبر محمدی» به اجرای 906 هکتار آبیاری نوین در استان تا پایان خرداد ماه امسال اشاره کرد و اعتبار هزینه شده برای اجرای این سطح را بالغ بر 20 میلیارد تومان اعلام کرد.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان یادآورشد: به ازای اجرای هر هکتار آبیاری کم فشار حداکثر 19 میلیون تومان و به ازای هر هکتار آبیاری تحت فشار حداکثر 54 میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

وی از تجهیز حدود 39 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی به سیستم ‌های نوین آبیاری خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری براساس اجرای سیستم‌ های نوین آبیاری با اجرای 906 هکتار حجم کار، خراسان جنوبی رتبه دوم کشوری را تا پایان خرداد ماه جاری کسب کرد.

محمدی یادآور شد: در حال حاضر 8 هزار و 340 هکتار پروژه سیستم ‌های نوین آبیاری در استان در حال اجراء است.

 مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: خراسان جنوبی به لحاظ عملکرد کل سامانه های نوین آبیاری رتبه اول را تا پایان خرداد ماه 1402 در سطح کشور کسب کرده است.