در خراسان جنوبی ۲ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم زعفران به صورت توافقی از کشاورزان خراسان جنوبی خریداری شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی، هاشم ولی‌پورمطلق گفت: خرید توافقی زعفران با هدف حمایت از کشاورزان در استان ادامه داشته و مردم می‌توانند زعفران مازاد خود را به مراکز خرید زعفران به تعاون روستایی تحویل دهند.

ولی‌پورمطلق با اشاره به خرید زعفران افزود: تاکنون 2 هزار و 600 کیلوگرم زعفران توافقی از کشاورزان خراسان جنوبی خریداری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبیافزود: از ابتدای شروع این طرح تا کنون مبلغ 3 میلیارد و 150 میلیون تومان از مطالبات زعفران کاران خراسان جنوبی پرداخت شده است.

وی در خصوص تولید نهال در خراسان جنوبی اظهار داشت: تعداد 7 واحد تولید نهال در استان خراسان جنوبی نهال‌های استاندارد و سالم تولید می‌کند

ولی پورمطلق با بیان اینکه واحدهای تولید نهال در استان در تولید انواع نهالانگور، بادام و پسته فعالیت دارند افزود: سالانه بیش از 600 هزار نهال گلدانی پسته در خراسان جنوبیتولید می‌شود که بیشتر آن در بشرویه تولید می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: تولیدکننده نهال در قبال مشخصات مندرج در شناسنامه متعهد بوده و در صورت اثبات مغایرت ملزم به جبران خسارت است.