به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، مهدی جعفری اظهار کرد: اکنون در بحث جوجه‌ریزی در استان بعد از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها به رکورد رسیده‌ایم و حدود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه جوجه در ماه تولید می‌شود. 

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی در خصوص وضعیت بازار فعلی مرغ در استان، گفت: در حال حاضر مرغ به وفور در بازار استان موجود بوده و حتی به بیشترین میزان عملکرد هم رسیده‌ایم. 

وی با بیان اینکه میزان تولید در هفته آینده به ۲۴۰ تن در روز خواهد رسید، افزود: اکنون میزان تولید روزانه ۱۳۰ تا ۱۴۰ تن بوده و مصرف در داخل استان ۵۰ تن است. 

جعفری با بیان اینکه به مرحله‌ای رسیده‌ایم که با وجود ارسال مرغ به استان‌های همجوار باز هم با مازاد مواجهیم، تصریح کرد: حتی در یک هفته اخیر با توجه به افزایش مصرف هیات‌ها و همچنین نذورات مردمی باز هم کمبودی در این زمینه نداریم. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: هم‌اکنون عرضه مستقیم مرغ با قیمت ۷۳ هزار تومان و در خرده فروشی با قیمت ۸۰ هزار تومان انجام می‌شود که این قیمت در کشور بیش از ۱۰۰ هزار تومان است‌.

وی با اشاره به وضعیت جوجه‌ریزی، بیان کرد: اکنون میزان جوجه‌ریزی در استان خراسان جنوبی در بالاترین حد خود است. 

جعفری افزود: در زمینه رصد و پایش بازار مواد پروتئینی و اطلاع رسانی مطلوب به مردم نیز اقدامات متعددی انجام شده است تا مردم از مراکز عرضه مستقیم گوشت مرغ مطلع شوند. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه مردم استان نگران تأمین گوشت مرغ مورد نیاز خود نباشد، یادآور شد: مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.