به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، مهدی جعفری از خرید ۱۶ هزار و 617 تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خبر داد و گفت: تا هفتم مردادماه سال جاری، مبلغ ۱3۱ میلیارد تومان از مطالبات گندم کاران پرداخت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: از ابتدای فصل خرید گندم به صورت تضمینی تا هفتم مردادماه سال جاری میزان 16 هزار و 617 تن گندم خریداری شده است. 

وی افزود: با توجه به فصل برداشت گندم پیش‌بینی می‌شود امسال 18 هزار تن گندم تحویل مراکز خرید شود و مابقی گندم برای نیاز خود کشاورزان و بذر سال آینده استفاده شود. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با تاکید براینکه قیمت هر کیلو گندم خرید تضمینی امسال 15 هزار تومان است گفت: امسال 17 مرکز خرید گندم در سطح استان فعال است و کماکان خرید گندم توسط مراکز یادشده ادامه دارد و پیش بینی می شود به دلیل شرایط نامساعد جوی، خرید گندم تا نیمه اول مهرماه ادامه داشته باشد.

جعفری با تاکید بر اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال 50 هزار تن گندم در استان برداشت شود گفت: از بهره‌برداران درخواست داریم تا گندم مازاد تولیدی خود را به دولت تحویل دهند تا دولت بتواند برنامه‌ریزی لازم را برای تامین آرد مردم داشته باشد. 

وی ادامه داد: امسال 18 هزار هکتار از اراضی استان زیرکشت گندم آبی و یک هزار و 780 هکتار هم زیرکشت گندم دیم است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: مبالغ پرداختی تا ابتدای مردادماه بصورت علی الحساب به حساب کشاورزان واریز شده است و با توجه به قطعی شدن قیمت تضمینی، مابه التفاوت قیمت به تدریج به حساب گندمکاران استان واریز خواهد گردید.