به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، معاون بهبودتولیدات گیاهی سازمان با اشاره به برداشت بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ تن محصول بادام در خراسان جنوبی اظهار کرد: سرمای زودرس و افزایش ناگهانی دمای هوا در ابتدای فصل رشد، موجب کاهش برداشت بادام در خراسان جنوبی شده است.

محمدرضا اکبری با اشاره به اینکه برداشت بادام دراستان ۱۰ درصدکاهش یافت، گفت: سرمای زودرس و افزایش ناگهانی دمای هوا در ابتدای فصل رشد، موجب کاهش برداشت شد.

وی بیان کرد: سال گذشته ۴ هزار و ۶۰۰ تن بادام از باغ‌های استان برداشت شد که مقایسه آمارها نشان از کاهش ۱۰ درصدی برداشت بادام در خراسان جنوبی طی سال جاری دارد.

وی افزود: ۶ هزار و ۷۰۰ هکتار از باغ‌های خراسان جنوبی زیر کشت محصول بادام است که ۴ هزار و ۶۷۰ هکتار آن دیم و ۲ هزار ۵۰ هکتار آن نیز آبی است.

معاون بهبودتولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه درآمد سالانه بادام برای کشاورزان خراسان جنوبی حدود ۴۶۰ میلیارد تومان است، گفت: شهرستان قائنات با هزار و ۶۸۰ هکتار و شهرستان بیرجند با ۲ هزار و ۵۶۵ هکتار بیشترین میزان تولید بادام را در استان به خود اختصاص داده‌اند.

اکبری یادآور شد: تلاش ما بر این است که با آموزش‌های لازم بهترین بهره برداری را از باغات داشته باشیم تا در اقتصاد کشاورزی و درآمدزایی برای کشاورزان استان نیز نقش آفرین باشد.