به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، مهدی کیانی زاده امروز شنبه5 اسفند در مراسم افتتاحییه دوره آموزشی ملی پرورش اقتصادی شتر در شهرستان بشرویه گفت: در بررسی پیشینه دامداری شهرستان بشرویه شتر به عنوان یک ظرفیت تطبیق یافته با محیط وجود داشته که به دلایل مشکلات ناشی از خشکسالی این ظرفیت بسیار کمرنگ شده است.
رئیس موسسه سرم سازی شرق کشور ادامه داد: با توجه به اینکه مراتع دیگر توان تغذیه دام ها را ندارند باید با بهره گیری از یافته های تحقیقاتی و روش های تطبیقی برنامه ریزی های لازم برای تقویت حوزه دامپروری و کشاورزی را انجام داد.
وی اظهار کرد: شتر دارای ارزش های نهفته زیادی است و می توان با پرورش این دام با صرف کمترین هزینه و بهره گیری از تمامی فرآورده های ناشی از شترداری، بیشترین بهره وری اقتصادی را داشت.
کیانی زاده گفت: امیدواریم این همایش نقطه جهشی برای پرورش اقتصادی شتر در بشرویه به عنوان خاستگاه پیشین شترداری باشد و موسسه سرم سازی رازی نیز در این زمینه آمادگی خود را برای برگزاری کارگاه های آموزشی مورد نیاز اعلام می کند.
دوره آموزشی ملی پرورش اقتصادی شتر ویژه کارشناسان، دامپزشکان و شترداران کشور با تلاش انجمن علمی شتر ایران و جهاد کشاورزی بشرویه تا هفتم اسفند در هتل کیان بشرویه ادامه دارد.