به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، امروز چهارشنبه (۱۸ بهمن) در هفتمین روز از دهه مبارک فجر، در ادامه سفر ۲ روزه دکتر کاظم خاوازی قائم‌مقام وزیر و معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهادکشاورزی به استان و با حضور جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی، مهدی جعفری رییس سازمان جهادکشاورزی، سردار مهدوی فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) استان، نخعی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس و تنی چند از مسئولین اجعفری در مراسم افتتاح شد.

 این پروژه گفت: استان خراسان جنوبی دارای هفت هزار و ۵۰۰ رشته قنات است که از بیشترین تعداد قنات را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

وی با تاکید بر اینکه از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، هر روز یک رشته قنات در استان خراسان جنوبی احیا و افتتاح شده است، افزود: لایه روبی و احیای قنات روستای گز با اعتبار ۲ میلیارد تومان انجام شد که از این رقم ۲۷۵ میلیون تومان سهم مردم روستا است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزایش راندمان آب قنوات را به منزله پایداری حضور مردم در روستا اعلام کرد و یادآور شد: قنوات منبع معیشت روستاییان محسوب می‌شوند.

وی با قدردانی از بسیج سازندگی خراسان جنوبی در احیای پروژه احیای قنات روستای گز یادآور شد: تاکنون ۷۰ رشته قنات در شهرستان سربیشه لایه روبی و احیا شده است.