به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، دکتر کاظم خاوازی قائم‌مقام وزیر و معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی شامگاه (۱۸ بهمن) در بازدید از کارخانه ستاره کیان شهرستان سربیشه با تبریک مبعث حضرت رسول گرامی اسلام (ص) و دهه مبارک فجر، از حضور خود در سرزمین پدری و مادری "شهر مود" ابراز خرسندی کرد واظهار کرد: کشاورزی ما نیازمند شتاب دهنده های قوی در دل ابرپروژه ها است.

به گفته وی، امروز شاهد دو ابرپروژه کشت و صنعت بیدمشک و ستاره کیان بیرجند در استان خراسان جنوبی هستیم.

دکتر خاوازی افزود: در دولت سیزدهم دستورالعمل هایی خاص برای حمایت از مگاپروژه ها در دستورکار وزارت جهادکشاورزی قرار گرفته است تا این پروژه‌ها از تصمیمات لحظه ای خارج شوند.

وی به کارآفرینان کارخانه ستاره کیان سربیشه توصیه کرد با توجه به وضعیت جغرافیایی استان در بخش مرغ اجداد وارد شوند و در این زمینه قطعا وزارتخانه حمایت می‌کند.

قائم مقام وزیر جهادکشاورزی با اشاره به خشکسالی‌های حاکم بر خراسان‌ جنوبی ادامه داد: خراسان جنوبی این پتانسیل را دارد که به دنبال فرمولاسیون های جدید از جمله تولید ارزن و ... باشد.

دکتر خاوازی خاطرنشان کرد: درخصوص تسهیلات طرح توسعه، کارخانه ستاره کیان حتما معرفی می‌شوند و برای سرمایه در گردش این کارخانه نیز تلاش می‌شود با هماهنگی استاندار خراسان جنوبی از طریق یکی از بانک‌ها مطالبه کارآفرین این طرح عملیاتی شود.

استاندار خراسان جنوبی هم در این جلسه بر برگزاری یک جلسه مشترک به منظور تصمیم گیری حل مشکل جاده ارتباطی کارخانه ستاره کویر، پرداخت سرمایه در گردش، تسهیلات طرح توسعه و ... تاکید کرد.

گفتنی است، استاندار خراسان جنوبی، نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس، فرماندار سربیشه، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان و برخی از مسوولان محلی در این جلسه حضور داشتند.