قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی در ادامه سفر دو روزه به استان خراسان جنوبی با شماری از مسئولان از شهرک گلخانه‌ای ماژان شهرستان خوسف بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، فرماندار خوسف امروز پنجشنبه (19 بهمن) در بازدید دکتر کاظم خاوازی قائم‌مقام وزیر و معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی از شهرک گلخانه‌ای ماژان شهرستان خوسف گفت: این شهرک گلخانه‌ای ۳۰ هکتاری در حال ساخت می‌تواند بزرگترین شهرک گلخانه‌ای استان باید با توجه به اینکه قابلیت گسترش دارد، باشد.

وی با اشاره به تأمین برق و همچنین پنج لیتر بر ثانبه آب برای این شهرک گلخانه‌ای، افزود: با همکاری جهاد کشاورزی در این مدت برای شهرک گلخانه‌ای ماژان آب خریداری شده است و اینجا جزو مناطقی است که قابلیت تأمین آب دارد.

حسینی ادامه داد: منطقه ماژان شهرستان خوسف کشاورزخیز است و فقط بهای تمام شده زمین گران‌تر است که شاید برای کشاورز صرفه اقتصادی نداشته باشد لذا درخواست می‌شود از محل اعتبارات ملی کمک شود تا بهای تمام شده زمین‌ و زیرساخت‌ها کاهش یابد.

فرماندار شهرستان خوسف با بیان اینکه تاکنون ۱۱ میلیارد  و ۵۰۰ میلیون تومان برای احداث این شهرک گلخانه‌ای هزینه شده و زیرساخت‌های آن در حال تکمیل است، گفت: در سفر اول ریاست جمهوری به استان ۶۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب داشتیم که ۴۰ میلیارد سهم سازمان برنامه و بودجه و ۲۰ میلیارد تومان آن سهم وزارتخانه جهاد کشاورزی بود که تاکنون ۱۸ میلیارد تومان برنامه و بودجه تخصیص داده اما سهم وزارتخانه تاکنون تخصیص پیدا نکرده است.

وی در ادامه افزود: پنج شهرک گلخانه‌ای دیگر هم در این منطقه وجود دارد و توسعه شهرک گلخانه‌ای ماژان در توسعه این شهر هم خیلی اهمیت دارد و اگر کمک شود ما هم سعی خواهیم کرد تا هفته دولت سال آینده آماده بهره‌برداری شود.

در ادامه کاظم خاوازی قائم‌مقام و معاون وزیرجهادکشاورزی در این بازدید گفت: باید سرمایه‌گذار کلان برای این شهرک گلخانه‌ای جذب شود و وزارتخانه هم برای تکمیل آن کمک خواهد کرد.

وی تأکید کرد: در بخش اصلی که قرار است تولید اتفاق بیفتد، کیفیت بسیار مهم است چون اگر واحد تولیدی موفق نباشد منجر به شکست خواهد شد، لذا اهلیت‌سنجی سرمایه‌گذار واحد تولیدی خیلی اهمیت دارد.