مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از رشد 81 درصدی تولیدات گیاهی استان در 11 ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، وحید ضیاییان احمدی با اشاره به اینکه تا پایان بهمن 108 میلیون و 363 هزار و 168 کیلوگرم انواع محصولات کشاورزی (میوه، سیب زمینی و ...) از استان صادر شده است، افزود: این رقم در مقایسه با سال قبل از رشد 81 درصدی برخوردار است.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت 918 هزار و 661 کیلوگرم واردات محصولات کشاورزی (بیشتر گیاهان دارویی) به استان داشته ایم که در این بخش نیز از رشد 21 درصدی نسبت به سال قبل برخورداریم.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: همچنین در 11 ماه نخست امسال 65 میلیون و 705 هزار و 678 کیلوگرم انواع محصولات کشاورزی از مرز ماهیرود استان ترانزیت شده است که از رشد 104 درصدی نسبت به سال قبل را در این بخش شاهدیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ردیابی و مبارزه با مگس میوه مدیترانه ای در بخش هایی از شهرستان طبس و بشرویه که آلوده به این آفت شده بود انجام شده است، افزود: با توجه به اینکه برای استان خراسان جنوبی مگس مدیترانه ای جزو آفات قرنطینه ای داخلی محسوب می شود رصد و پایش در سایر مناطق استان نیز در دستور کار است.

ضیاییان احمدی همچنین با بیان اینکه در سال جاری ایستگاه اعتبارسنجی مدل پیش آگاهی پروانه چوبخوار پسته در دو شهرستان فردوس و خوسف توسط بخش دولتی انجام شده است، ادامه داد: همچنین ایستگاه های الگویی مدیریت تلفیقی کرم خراط، سوسک کرگدنی و سوسک شاخک بلند خرما، کرم گلوگاه انار و زنگ جارویی زرشک در قالب چهار ایستگاه در شهرستان های سرایان، طبس، فردوس  و درمیان توسط شبکه مراقبت و پیش آگاهی بخش خصوصی با نظارت مستقیم بخش دولتی انجام شد.

وی با اشاره به اینکه در همین راستا تمام شهرستان های استان مجهز به دستگاه های دیتالاگر هستند، یادآور شد: در حال حاضر تعداد 14 دستگاه دیتالاگر ثابت و سه دستگاه تری لاگر در استان فعال است.