به گزارش روابط عمومی سازمان  جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، همزمان با آغاز هفته جهادکشاورزی (21 لغایت 27 خرداد) استاندار خراسان جنوبی طی پیامی، فرارسیدن این هفته را به فعالان و تلاشگران این عرصه تبریک گفت. در متن این پیام آمده است:

به نام خدا

"کشاورزی، یکی از اساسی ترین محورهای توسعه در کشور است" .

                                                                رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی)

کشاورزی و دامپروری از بخش های بنیادین نظام اقتصادی کشور است که در اصول سوم و چهل و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مورد تأکید قرار گرفته و به این دلیل که در آبادانی، استقلال، خودكفایی ملی، اشتغال وسیع، تأمین معیشت و مبادلات تجاری نقشی بسزا دارد، یكی از مهمترین پیشران های توسعه اقتصادی در کشور و به ویژه در استان هایی همچون خراسان جنوبی بشمار می آید.

استان خراسان جنوبی با تولید محصولات مزیت دار و راهبردی همچون زرشک، عناب، زعفران، پسته و ... از دیرباز سهمی قابل توجه در سبد صادرات کشور داشته و نگاه ویژه دولت سیزدهم در اِعمال سیاست هایی نظیر توسعه سطوح زیر کشت گونه های کم آب بر، افزایش کشت های نشایی، تقویت آبخوان ها، افزایش سطح گلخانه ها، استفاده از سیستم های مکانیزه در کاشت، داشت و برداشت محصولات استراتژیک، رونق صنایع تبدیلی و نیز اصلاح نژاد و پرورش دام ، طیور و آبزیان که زمینه ساز توسعه در بخش های کشاورزی و دامپروری می باشد، خراسان جنوبی را به استانی پیشرو در این حوزه تبدیل کرده است.

بی شک ادامه شرایط موجود و شتاب بخشیدن به روند اجرای سیاست های اقتصادی دولت سیزدهم، شکوفایی در بخش کشاورزی و در نتیجه تعالی ایران اسلامی را به همراه دارد.

 اینجانب با تبریک هفته جهاد کشاورزی (۲۱ لغایت ۲۷ خرداد ماه) به تمامی جهادگران عرصه تولید استان، برکت زندگی و توفیق روزافزون بهره برداران و فعالان حوزه های کشاورزی و دامپروری را از درگاه حضرت منان مسئلت دارم.

امید که بتوانیم با تأسی از رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری (حفظه الله)، ضمن رفع موانع از مسیر تولید محصولات کشاورزی و دامی، و با پشتیبانی از فعالان زحمتکش این عرصه به ویژه روستاییان و عشایر عزیز، شاهد رونق هر چه بیشتر در این حوزه و نیز در راستای توسعه پایدار، همه جانبه و متوازن خراسان جنوبی باشیم.

جواد قناعت

استاندار خراسان جنوبی

 
 
 

1000 کاراکتر باقیمانده است


آمار بازدید کنندگان

بازدید امروز0
بازدید دیروز0
بازدید ماه0
بازدید کل114134