به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، مدیرشیلات و آبزیان سازمان گفت: با توجه به پتانسیل‌های خوب منابع آبی در استان و وجود حدود ۱۱ هزار منبع آبی در استان، خراسان جنوبی یکی از استان‌های پیشرو در امر پرورش و تولید آبزیان کشور است.

به گفته علیرضا حیدرپور برای بهره‌برداری بهینه از آب مصرفی در بخش کشاورزی و به منظور بالا بردن فرهنگ مصرف آبزیان تامین امنیت غذایی ایجاد اشتغال و افزایش درآمد بهره‌برداران ، هر ساله مدیریت امور شیلات و آبزیان سازمان همکاری مدیریت‌های جهادکشاورزی شهرستان‌ها اقدام به توزیع بچه‌ماهی یارانه‌دار بین تعدادی از بهره‌برداران این حرفه می‌نماید.

وی با بیان اینکه در نیمه اول سال ۱۴۰۳ تعداد ۴۰۰ هزار قطعه بچه‌ماهی گرم‌آبی رهاسازی شد، اظهار داشت: پیش بینی می‌شود تا پایان سال تعداد ۶۰۰ هزار قطعه بچه‌ماهی در ۱۰۸۵ استخر دو منظوره، تک‌منظوره و گلخانه‌ای انواع ماهی گرم‌آبی، سردابی و تیلاپیا رهاسازی شود.

وی با اشاره به اینکه تعداد بهره‌برداران پرورش دهنده ۱۱۱۰ نفر می‌باشند، افزود: از میزان توزیع شده مذکور، تعداد ۳۰۰ هزار بچه‌ماهی به صورت یارانه‌دار بین پرورش‌دهندگان توزیع می‌شود.

حیدرپور گفت: از دیگر مزایای پرورش ماهی در استخرهای کشاورزی علاوه بر تامین امنیت غذایی، باعث افزایش بهره‌وری تولیدات زراعی و باغی از طریق غنی‌سازی آب کشاورزی، کاهش استفاده از کودهای شیمیایی و تولید محصول سالم می‌باشد.

مدیرشیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی به کلیه کشاورزان استان که دارای استخر دو منظوره می باشند، توصیه کرد: برای کاهش هزینه‌های کودهای شیمیایی در جهت افزایش بهره‌وری تولیدات محصولات کشاورزی نسبت به پرورش ماهی در استخرها اقدام نمایند.