به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، به منظور تبیین فعالیت و تولید شیلات و آبزیان در استان، مدیر شیلات وآبزیان سازمان با 11 فرماندار شهرستان های استان دیدار و خواستار افزایش تخصیص اعتبارات استانی (تملک و تسهیلات ماده18 و 52) شد.

حیدرپور در این دیدارها اظهار داشت: امروزه صنعت آبزی‌پروری به دلیل نیاز روز افزون بشر به پروتئین از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، همچنین موضوع آبزی‌پروری از مباحث مهم مطرح شده در امنیت غذایی به حساب می‌آید. اما آنچه که مهم است با توجه به بحران کم آبی که استان با آن دست و پنجه نرم می‌کند، آینده تولید این ماده غذایی مستلزم استفاده از آب با حداکثر بهره وری است که در این راستا باید تمهیدات ویژه‌‌ای از سوی متولیان امر اندیشیده شود.

وی در ادامه بیان کرد:  تغییرات اقلیمی و کمبود بارش‌ها از مهمترین چالش‌ها در حوزه آبزی‌پروری استان می باشد که به موجب آن تولید در حوزه آبزی‌پروری را با چالش بیشتری مواجه کرده است.

به گفته حیدرپور صنعت آبزی‌پروری استان خراسان جنوبی برای مقابله با بحران کم آبی و خشکسالی و به تبع آن افزایش شوری آبهای زیرزمینی، برنامه‌ریزی‌های زیادی من جمله توسعه پرورش تیلاپیا را پیگیری نموده است، اما در این راستا بخش عمده‌ای از این برنامه‌ها نیازمند تامین اعتبار است.

 مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی ضمن ابراز نگرانی از قطعی برق چاه موتورهای کشاورزی با توجه به شروع فصل گرم سال، خواستار تمهیدات ویژه در این بخش شدند. زیرا این موضوع موجب عدم تحقق برنامه‌های هدف‌گذاری شده در توسعه آبزی پروری استان خواهد شد.

در پایان پس از بحث و تبادل نظر فرمانداران استان ضمن قول مساعدت برای در اولویت قرار دادن تخصیص اعتبارات استانی و تسهیلاتی به شیلات و آبزیان، از پرورش ماهی گرم آبی به ویژه ماهی تیلاپیا، سردابی و زالو طبی در استان به صورت ویژه اعلام حمایت کردند.