به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اظهارداشت: تا پایان روز جمعه 29تیرماه میزان 19هزار و 456 تن گندم از کشاورزان استان در سال جاری خرید تضمینی شده‌ است.

میثم پیشدادیان افزود: این مقدار گندم با 5 هزار و 474 محموله از 3 هزار و 269 کشاورز خریداری شده‌ و بیشترین گندم متعلق به شهرستان بشرویه است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی افزود: ازمیزان 19هزار و456 تن گندم خریداری شده، 2هزار و 530 تن توسط مراکز خرید ملکی و 16هزار و 926 تن به مراکز خرید مباشر تحویل شده است.

پیشدادیان اضافه کرد: ۱6 مرکز ویژه خرید گندم برای تسهیل در خرید محصول کشاورزان آماده تحویل گرفتن دسترنج گندم‌کاران استان است.

وی یادآور شد: از این تعداد ۱4 خرید مباشر و ۲ مرکز خرید ملکی از ابتدای خرداد تا نیمه شهریور ماه نسبت به تحویل گندم مازاد بر نیاز کشاورزان اقدام می‌کنند.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی گفت: قیمت خرید هر کیلوگرم گندم معمولی در سال جاری ۱۷۵ هزار ریال و گندم دروم ۱۸۰ هزار ریال بوده که توسط شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی تعیین شده است.

پیشدادیان افزود: خرید تضمینی گندم ابتدای خرداد امسال از شهرستان نهبندان شروع شد و ارزش گندم خریداری شده از کشاورزان، 343 میلیارد و360 میلیون تومان می باشد که تاکنون 8 میلیارد و 451 میلیون تومان از مطالبات گندمکاران پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: میزان خرید تضمینی گندم نسبت به مدت مشابه سال قبل 28 درصد افزایش داشته است.

مدیر تعاون روستایی خراسان‌جنوبی نیز در این راستا اظهارداشت: یکی از اقداماتی که هر ساله توسط شرکت های تعاونی کشاورزی صورت می‌پذیرد خرید تضمینی گندم از کشاورزان است.

سید حسن رضوی با بیان اینکه در سال جاری ۱۴ مرکز تشکل های تعاون روستایی اقدام به خرید تضمینی گندم از کشاورزان نموده‌اند، تصریح کرد: از ابتدای اجرای این طرح در استان تاکنون حدود ۱۷ هزار تن گندم توسط این مراکز خریداری شده است.