به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، صبح امروز پنجشنبه (11بهمن97) نشست خبری رییس سازمان با اصحاب رسانه ویژه عملکرد سازمان در دهه فجر با حضور معاونین، مدیران و جمعی از روسای ادارات سازمان در محل سالن جلسات برگزار گردید.

غلامرضا قوسی گفت: در ایام دهه فجر در حوزه جهاد کشاورزی 635 پروژه در 11 شهرستان با مبلغ 909 میلیارد ریال افتتاح خواهد شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: اعتبار پرژه های افتتاحی از سوی خودیاری مردم، تسهیلات بانکی و اعتبارات تملک دارایی است.

وی با بیان اینکه 14 هزار و435 خانوار از این تعداد بهره‌مند خواهند شد، خاطرنشان کرد: با این تعداد پروژه برای 504 نفر اشتغال مستقیم و برای 3هزار و 895 نفر تثبیت اشتغال ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه تنوع بخش کشاورزی زیاد است، گفت: عمده وظیفه‌مندی جهاد کشاورزی در بخش آب و خاک، دامپروری، تولیدات گیاهی، مکانیزاسیون و ... است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بیشترین تعداد پروژه افتتاحی دهه فجر مربوط به شهرستان قاین است، اظهار کرد: بیشترین تعداد پروژه های افتتاحی دهه فجر در حوزه آب و خاک به تعداد 258 پروژه و امور دام به تعداد 204 پروژه است.

وی با اشاره به دستاوردهای 40 انقلاب اسلامی در حوزه جهاد کشاورزی، گفت: به دلیل اینکه قبل از انقلاب خراسان جنوبی استان مستقلی نبود عمده فعالیت‌های بخش کشاورزی مربوط به سال83 به بعد است.

غلامرضا قوسی بیان کرد: با توجه به اینکه آب و خاک مبنای برنامه‌ریزی است در زمینه بهره‌وری مناسب از آب جهت و تولیدات بیشتر طی این سال‌ها اقدامات زیادی انجام شده است.

وی گفت: همچنین در این سال‌ها به حوزه تولیدات دامی در بخش دام سبک، سنگین، شیلات و شتر نیز اقدامات قابل توجهی صورت گرفته و خراسان‌جنوبی با دارا بودن 29 هزار نفر شتر دومین استان در زمینه پرورش شتر است.

وی با اشاره به محصولات باغی از جمله عناب، زرشک و زعفران که سه محصول اقتصادی استان هستند اشاره کرد و گفت: در زمینه کشت‌های گل خانه‌ای ،حمایت از این محصولات و ایجاد مشاغل خرد نیز شاهد تحولات خوبی هستیم.