به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی و به نقل از ایسنا، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با اشاره به فعالیت 13 بهره بردار در حوزه پرورش کرم ابریشم، گفت: پیش بینی می‌شود در سال جاری تعداد بهره برداران، میزان تخم نوغان توزیعی و میزان تولید پیله به حدود 400 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

غلامرضا قوسی بیان کرد: در حال حاضر در 13 مزرعه استان، پرورش کرم ابریشم انجام می‌شود.

وی با اشاره به بحث فرآوری و تبدیل به نخ، افزود: پیله در استان خراسان رضوی، شهرستان تربت حیدریه تبدیل به نخ خام می‌شود و نخ خام برای صمغگیری، سفیدگری و رنگ آمیزی به کاشان و قم صادر می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با اشاره به فعالیت 13 بهره بردار در این حوزه، تصریح کرد: این تعداد بهره برداران بر اساس اطلاعات پرورشی سال گذشته است.

قوسی ادامه داد: پیش بینی می‌شود در سال جاری تعداد بهره برداران، میزان تخم نوغان توزیعی و میزان تولید پیله به حدود 400 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

وی افزود: آموزش بهره برداران، توزیع تخم نوغان و توزیع نهال توت برای ایجاد زیرساخت با هدف توسعه نوغانداری استان از عمده فعالیت ‌های مشخص شده و برنامه در این حوزه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه برای 13 نفر در این حوزه در سال گذشته اشتغالزایی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: در سال 97 میزان 26 جعبه تخم نوغان بین بهره برداران استان توزیع شد.

قوسی ادامه داد: میزان تولید پیله تر با متوسط 41.1 کیلوگرم به ازای هر جعبه تخم نوغان حدود 1068 کیلوگرم بوده است.

وی یادآور شد: تعداد جعبه تخم نوغان توزیع شده در سال جاری تاکنون 100 جعبه بوده است که احتمال افزایش آن نیز وجود دارد.