به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، دکتر نبی الله خون میرزایی، معاون وزیر و رییس سازمان شیلات ایران، در ابتدای سفر خود به خراسان جنوبی با استاندار استان، در محل دفتر کار ایشان دیدار کرد.

استاندار خراسان جنوبی در این دیدار  گفت: این استان گر چه از استان‌های خشک کشور محسوب می‌شود اما از ظرفیت و پتانسیل خوبی در حوزه شیلات و پرورش آبزیان برخوردار است.

محمد صادق معتمدیان افزود: هم اکنون ۱۱ هزار منبع آبی در استان وجود دارد همچنین استان دوم در تعداد قنوات هستیم که می‌توان از آن به عنوان ظرفیت‌هایی برای توسعه بخش شیلات نام برد.

وی به سرانه ۲۸ کیلوگرمی مصرف جهانی ماهی اشاره کرد و گفت: گرچه استان با سرانه مصرف 4.8 کیلوگرم ماهی در سال نسبت به گذشته رشد کرده است اما باید با فرهنگ سازی مصرف ماهی نسبت به ارتقای سرانه مصرف آبزیان استان تلاش کرد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به استقبال خوب مردم و بخش خصوصی در زمینه پرورش ماهی اظهار داشت: این استان جزو چهار استان پایلوت پرورش ماهی تیلاپیا است و امیدواریم با همکاری شیلات با عنایت به تنوع آب و هوایی استان در پرورش دیگر گونه‌های آبزی در استان اقدام کنیم.

وی از رسانه‌های استان به ویژه صدا و سیمای خواست برای قرار دادن ماهی در سبد مصرف خانوارها فرهنگ سازی کنند.

معتمدیان از تولید کنندگان بخش خصوصی که در حوزه پرورش آبزیان فعالیت می‌کنند نیز خواست، محصولاتی بر اساس ذائقه مردم پرورش و روانه بازار کنند

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: پرورش ماهی از درآمدزایی و اشتغال زایی خوبی برخوردار است لذا مقرر است تولید استان در افق پنج ساله از یکهزار و ۲۰۰ تن ماهی به ۱۰ هزار تن افزایش یابد.