به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، معاون رییس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس گفت: تا کنون کار برداشت از هزار و ۷۸۰ هکتار از مزارع گندم این شهرستان انجام شده است.

بخشایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس  افزود: از ابتدای خرداد ماه سال جاری کار برداشت گندم از سطح هزار و ۸۰۰ هکتار مزارع گندم شهرستان طبس آغاز شده که تا کنون کار برداشت از هزار و ۷۸۰ هکتار آن انجام شده است.

وی با بیان اینکه برای برداشت گندم از مزارع این شهرستان از ۲۴ کمباین (۸ دستگاه کمباین بومی و ۱۶ دستگاه کمباین مهاجر) استفاده شده است افزود: خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان توسط سه مرکز خرید انقلاب اسلامی دیهشک، شرکت تعاونی روستایی جوخواه و شرکت تعاونی روستایی عشق آباد از اولین روز برداشت آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

بخشایی با اشاره به اینکه گندم خریداری شده توسط این مراکز تا تاریخ ۱۷ تیر ماه سال جاری به میزان هزار و ۲۲۵ تن و به ارزش ۲۰ میلیارد و ۹۵۸ میلیون ریال بوده است گفت: تاکنون وجه ۹۲ درصد از محصول تحویل شده به مراکز خرید، به میزان هزار و ۱۲۳ تن و با ارزش ۱۹ میلیارد و ۳۳۱ میلیون ریال، طی دوره زمانی ۵ تا ۸ روزه، توسط شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران مستقیما به حساب بهره برداران واریز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس در ادمه از کلیه بهره برداران خواست تا نسبت به تحویل کلیه محصول گندم تولیدی خود به مراکز خرید دولتی اقدام نمایند واز تحویل آن به واسطه‌ها خوداری کنند چراکه ارائه هرگونه خدمات و تسهیلات در سال زراعی آتی بر اساس میزان گندم تحویلی خواهد بود.