به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، رییس سازمان در دیدار با فرماندار شهرستان سرایان با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای اجرای سیستم های نوین آبیاری وجود ندارد، گفت: هیچ محدودیتی برای اجرای سامانه های نوین آبیاری وجود ندارد و تخصیص اعتبار منوط به استقبال کشاورزان و تلاش و همراهی آن ها است.

غلامرضا قوسی ظهر دوشنبه در سفر به شهرستان سرایان و در دیدار با ابراهیم رسولی مقدم، فرماندار شهرستان سرایان افزود: دولت برای ارائه غرامت بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت جبران خسارت ناشی از سیل مصوبات بسیار خوبی را تصویب کرده است.

وی ادامه داد: فرآیندهای لازم در خصوص تسریع پرداخت تسهیلات قرض الحسنه برای جبران خسارت ناشی از سیل در بخش کشاورزی صورت گرفته است و با تعامل و همکاری دنبال پرداخت کامل خسارت‌ها به کشاورزان خسارت دیده واقعی از سیل هستیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی ابراز داشت: از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های که در شهرستان وجود دارد باید در راستای رونق تولید استفاده کنیم.

قوسی با بیان اینکه کشت محصولات آب بر باید به سمت و سوی گلخانه‌ای و محصور شدن پیش برود، عنوان کرد: تحقق این امر یکی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی است که همت و تلاش همگی را طلب می‌نماید.

به گفته وی در این راستا تسهیلات بلندمدت با بهره هفت درصد بدون محدودیت ابلاغ شده و پیگیری‌های لازم در خصوص مجتمع گلخانه‌ای شهرستان سرایان با جدیت در دست اقدام است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه استخرهای کشاورزی موقعیت مناسبی را برای پرورش آبزیان ایجاد کرده است و از این منابع باید استفاده بهینه کرد، افزود: در تأمین بچه ماهی رایزنی‌های لازم با شیلات انجام شده است تا به صورت رایگان در اختیار پرورش دهندگان قرار گیرد.

وی در خصوص اجرای سامانه‌های نوین هم این خبر خوش را به جامعه کشاورزان داد که هیچ گونه محدودیتی برای اجرای سامانه‌های نوین آبیاری وجود ندارد و در زمینه اجرای آبیاری نوین تخصیص اعتبار منوط به استقبال کشاورزان و تلاش و همراهی مردم دارد.