به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، معاون بهبود توليدات گياهی سازمان از پرداخت ۸۱ درصد مطالبات گندم‌کاران این استان خبر داد و گفت: قیمت پایه خرید تضمینی گندم یک هزار و ۷۰۰ تومان و قیمت تضمینی جو  یک هزار و ۱۶۳ تومان می باشد.

مهدی عصمتی‌پور با اشاره به کشت محصول گندم و جو در اراضی کشاورزی خراسان‌جنوبی، افزود:  38 هزار و 285 هکتار از اراضی استان زیر کشت گندم و جو قرار گرفته که از این میزان ۱۸ هزار و ۶۸۰ هکتار به کشت گندم و ۱۹ هزار و ۶۰۵ هکتار به کشت جو اختصاص دارد.

وی بیان داشت: با توجه به بارش‌های خوب بهاره در سطح استان پیش‌بینی می‌شود ۱۲۵هزار و ۷۰۸تن گندم و جو از اراضی کشاورزی استان برداشت شود که از این میزان ۶۳ هزار و ۷۰۸ تن گندم و۶۲ هزار تن تولید جو است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی مطرح کرد: بیشترین سطح زیرکشت گندم مربوط به شهرستان قائن با سه هزار و ۶۴۰ هکتار و بیشترین سطح زیرکشت جو مربوط به شهرستان بشرویه با شش هزار و ۹۵۰ هکتار است.

عصمتی‌پور همچنین از خرید تضمینی گندم همزمان با فصل برداشت این محصول در استان خبر داد و عنوان کرد: برای خرید تضمینی گندم از کشاورزان 19 مرکز جمع‌آوری در شهرستان‌های استان فعال است.

وی بیان داشت: از ابتدای آغاز خرید تضمینی گندم تا 23 تیرماه میزان هشت هزار و 941 تن گندم از کشاورزان خریداری که از این رقم هشت هزار و 906 تن در سامانه بانک ثبت شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی اعلام کرد: مجموع قیمت گندم خریداری‌شده از کشاورزان 153 میلیارد و 763 میلیون ریال است که از این میزان 124 میلیارد و 278 میلیون ریال به حساب کشاورزان واریز شده که معادل 81 درصد مطالبات گندم‌کاران است.عصمتی‌پور با بیان اینکه 29 میلیارد و 485 میلیون ریال از مطالبات کشاورزان باقی مانده که به‌زودی پرداخت می‌شود، بیان داشت: هیچ‌گونه نگرانی بابت پرداخت بهای گندم تحویلی کشاورزان به مراکز خرید وجود ندارد و بهای گندم خریداری‌شده از کشاورزان در اسرع وقت به حساب آن‌ها واریز می‌شود.وی با اعلام اینکه کار برداشت گندم از 18 هزار و 600  هکتار اراضی کشاورزی استان آغاز شده که پیش‌بینی می‌شود 64 هزار تن گندم از این راضی برداشت شود، تبیین کرد: با توجه به ورود بیش از حد دلالان به خرید گندم و جلوگیری از این مشکل، از کشاورزان انتظار داریم برای تحویل محصول خود به مراکز خرید و جمع‌آوری گندم مراجعه کنند.

 
 
 

1000 کاراکتر باقیمانده است


آمار بازدید کنندگان

بازدید امروز0
بازدید دیروز0
بازدید ماه0
بازدید کل114134