به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، رئیس سازمان با بیان اینکه ۵۰ درصد اعتبارات جبران خسارت سیل به استان خراسان جنوبی اختصاص یافت گفت: در توسعه کشت گلخانه‌ای و آبیاری نوین هیچ محدودیتی نداریم.

غلامرضا قوسی افزود: نیمی از اعتبارت جبران خسارت سیل بر استان اختصاص یافت و 175 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه و 95 میلیارد تومان کمک بلاعوض که برای استان ما تسهیل و تاکنون 50 درصد اعتبار اختصاص یافته است. 

وی اظهار داشت: در توسعه کشت گلخانه‌ای و آبیاری نوین هیچ محدودیتی نداریم و برای هر هکتار آبیاری تحت فشار 13 میلیون کمک بلاعوض و برای اجرای آبیاری کم فشار 5800 تومان به افرادی که متقاضی اجرای طرح باشند پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تشریح کرد: فرآیندهای لازم در زمینه تسریع پرداخت تسهیلات قرض الحسنه برای جبران خسارت ناشی از سیل در بخش کشاورزی صورت گرفته است و با تعامل و همکاری دنبال پرداخت کامل خسارت‌ها به کشاورزان خسارت دیده واقعی از سیل هستیم.

قوسی با بیان اینکه استخرهای کشاورزی موقعیت مناسبی را برای پرورش آبزیان ایجاد کرده است و از این منابع باید استفاده بهینه کرد افزود: در تأمین بچه ماهی رایزنی‌های لازم با شیلات انجام شده است تا به صورت رایگان در اختیار پرورش دهندگان قرار گیرد.

وی عنوان کرد: کشت محصولات آب بر باید به سمت و سوی گلخانه‌ای و محصور شدن پیش برود که تحقق این امر یکی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی است که همت و تلاش مردم و مسئولان را طلب می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال 125 هزار و 708 تن گندم و جو از اراضی کشاورزی خراسان جنوبی تولید می‌شود اظهار کرد: سطح زیر کشت گندم در سال زراعی جاری 18 هزار و 680 هکتار و سطح زیرکشت جو 19 هزار و 605 هکتار بوده است.

غلامرضا قوسی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری  63 هزار و 708 تن گندم  و  62 هزار تن جو در استان تولید شود که قیمت پایه خرید تضمینی گندم یک هزار و 700 تومان و قیمت تضمینی جو یک هزار و 163 تومان است.