به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، مجری طرح تیلاپیای کشور، در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: برنامه سازمان شیلات ایران، توسعه ماهی تیلاپیا در استان‌های حاشیه کویر در سال‌های آتی است.

علی بیکی با اشاره به اینکه صحبت‌ها در مورد کیفیت بد تیلاپیا در کشور تنها یک شایعه است، افزود: این ماهی در آب‌های شور و لب شور که در خراسان جنوبی وجود دارد، قابلیت تولید با ظرفیت بالایی دارد.

وی با بیان اینکه کشورهایی چون فرانسه، انگلیس و ایتالیا این ماهی را وارد می‌کنند، افزود: شایعاتی در خصوص کیفیت بد تیلاپیا به دلیل رقابت تولیدکنندگان در کشور ایجاد شد که درست نیست.

مجری طرح تیلاپیای کشور با اشاره به اینکه در راستای معرفی ماهی تیلاپیا همایش‌هایی در سال گذشته در کشور برگزار شد، تصریح کرد: پتانسیل مناسبی برای تولید این ماهی در خراسان جنوبی وجود دارد.

بیکی با بیان اینکه تقریبا ده سال طول کشید تا این ماهی به عنوان یک ماهی پرورشی در کشور شناخته شود، اظهار کرد: تاکنون موفق شده‌ایم برای چهار استان یزد، قم، سمنان و خراسان جنوبی مجوز پرورش ماهی تیلاپیا بگیریم.

وی با تاکید بر بهره گیری از مقالات علمی برای توسعه بهره گیری از این ماهی، تصریح کرد: برنامه سازمان شیلات ایران، توسعه این ماهیان در استان‌های حاشیه کویر در سال‌های آتی است.

مجری طرح تیلاپیای کشور با اشاره به اینکه تولید این ماهی آب بسیار کم و ناچیزی را می‌طلبد، افزود: تیلاپیا به راحتی در مناطق کویری و کم آب کشور قابلیت پرورش دارد.