به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، رییس سازمان با اشاره به قیمت‌گذاری زرشک تازه، گفت: طبق مصوبه کمیسیون قیمت‌گذاری در اتاق بازرگانی استان، قیمتی که برای زرشک تازه بر روی شاخه به تصویب رسیده، مبلغ 10 هزار تومان است.

غلامرضا قوسی افزود: کشاورزان نگران نباشند، زیرا ما حامی بهره‌برداران هستیم و در صورت مشاهده خرید کمتر از 10 هزار تومان ورود و طبق قانون برخورد خواهیم کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خرید توافقی محصولات کشاورزی را یکی از مهم‌ترین راهکارهای حذف واسطه‌ها عنوان و تبیین کرد: در ارتباط با خرید زرشک امسال، مصوب شده که هیچ دستگاه یا فردی اجازه خرید پایین‌تر را ندارد و اگر خریدی زیر قیمت تعیین شده انجام شود سازمان تعاون روستایی زرشک را با قیمت تعیین شده از کشاورز خریداری می‌کند.

وی همچنین در خصوص خسارت به باغات زرشک عنوان کرد: خسارت سرمازدگی باغ‌های زرشک در سال جاری به میزان ۵۹۶ هکتار با برآورد خسارت ۸۳ میلیارد ریال می باشد.

قوسی بیان داشت: سازمان جهاد کشاورزی اعتباری برای جبران خسارت سرمازدگی ندارد که به کشاورزان پرداخت کند اما از طریق وزارت جهاد کشاورزی و مدیریت بحران استانداری این موضوع پیگیری می‌شود تا از طریق کمک‌های بلاعوض و گذر از وضعیت موجود، باغ‌های زرشک به حالت اول بازگردند.