به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی، هادی بیجاری در خصوص اقدامات انجام شده برای پدافند غیر عامل در معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان گفت: پیش گیری از نفوذ مخرب های اینترنتی و رایانه ای برای از بین بردن اطلاعات مهم سازمانی، از مهمترین اقدامات صورت گرفته در راستای پدافند غیرعامل در حوزه کاری این معاونت می باشد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: در راستای این امر، هر ساله سرورهای سازمان و مدیریت های شهرستان ها به سیستم ایمنی در مقابل هر نوع تهاجم رایانه ای تجهیز می گردد که در سال جاری هم این امر صورت گرفته است.

هادی بیجاری  به خرید لایسنس فایروال در هر سال اشاره کرد و اظهار داشت: برای ذخیره سازی اطلاعات یا همان بک آپ گیری از اطلاعات موجود در سیستم های سرور سازمان، لایسنس سرور بک آپ گیری و هارد با ظرفیت بالا خریداری و این سیستم ها مجهز گردیده است.

وی افزود: از دیگر اقدامات انجام شده در خصوص پدافند غیر عامل در این معاونت، خرید آنتی ویروس ایرانی برای کلیه مدیریت شهرستان های استان برای تعداد 400 کاربر و برای سازمان هم به تعداد 630 کاربر می باشد که کلیه سیستم ها به آنتی ویرس مجهز شده اند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هر اقدامی را برای تجهیز  سیستم های سازمان به جهت حفاظت از ورود هرگونه بمب الکترونیکی یا همان تبلیغات ناخواسته ای که بصورت ناخودآگاه برروی سیستم ها ظاهر میگردد، انجام می گیرد، گفت: برای کلیه این اقدامات انجام شده، مبلغ 500 میلیون ریال هزینه شده است.