به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، رییس سازمان با اشاره به طرح هاب شتر به عنوان یکی از پروژه‌های اشتغالزای استان در بخش کشاورزی تصریح کرد: این طرح وارد فاز اجرایی شده و ایستگاه قرنطینه و نگهداری دامی حیدرآباد نهبندان نیز آماده بهره‌برداری است.

غلامرضا قوسی افزود: ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین برای تامین علوفه در اختیار ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) قرار گرفته و تاکنون ۴۰۰ هکتار کشت خارشتر انجام شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه ایستگاه به‌نژادی و اصلاح نژاد در منطقه بجد در حال ساخت است عنوان کرد: تاکنون هزار و ۳۷۰ راس واردات دام سبک به استان داشته‌ایم و ۱۱ هزار و ۴۴۹ راس دام نیز خریداری و توزیع انجام شده است.

وی با بیان اینکه موافقت برای واردات ۱۰ هزار نفر شتر به استان انجام شده است گفت: در مرحله نخست ۱۰۰ نفر شتر و در مجموع تاکنون ۳۴۴ نفر شتر وارد شده است.

قوسی از جمع‌آوری و خرید ۱۴ تن شیر شتر طی یک ماه گذشته تا امروز در استان خبر داد و گفت: از این میزان یک هزار و ۷۰۰ کیلوگرم  تبدیل به شیرخشک شده و در حال رایزنی برای صادرات است آن هستیم.

وی پرورش ماهی تیلاپیا را از دیگر برنامه‌های مهم استان دانست و اضافه کرد: اجرای طرح پرورش ماهی تیلاپیا نخستین بار در کشور در خراسان جنوبی استارت زده شد.

وی گفت: همچنین امسال نخستین بار توزیع بچه ماهی تیلاپیا را داشتیم که نخستین برداشت نیز از شهرستان فردوس انجام شده است.

دوم تا هشتم شهریور (سالروز انفجار دفتر نخست وزیری به دست منافقان و شهادت شهیدان رجایی و باهنر در سال ۱۳۶۰) هفته دولت نام دارد.

هفته دولت امسال یک هزار و ۵۱۵ پروژه یا طرح با اعتباری بیش از چهار هزار و ۴۰۲ میلیارد تومان در استان خراسان جنوبی افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود که از این تعداد یک هزار و ۸۰ پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.