به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، رییس سازمان  از بهره برداری ۱۹۰ پروژه کشاورزی استان خبر داد و گفت: در دهه مبارک فجر ۱۹۰ پروژه کشاورزی در  حوزه های مختلف منابع طبیعی، عشایری دامپزشکی و سایر مدیریت ها افتتاح می گردد.

 غلامرضا قوسی با بیان اینکه برای بهره برداری از کل پروژه ها مبلغی بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است،  افزود: از این مبلغ بیش از ۳۵ میلیارد تومان از محل مشارکت‌های مردمی، و بالغ بر ۱۷۴ میلیارد تومان اعتبارات دولتی و  تسهیلات بانکی تامین و پرداخت شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: با افتتاح و بهره برداری از این پروژه ها برای ۱۲۲۹ نفر به صورت مستقیم و نیز ۳۲۳۴ نفر غیر مستقیم شغل ایجاد می گردد همچنین ۶۱۸۳۶ خانوار بهره مند خواهند گردید.

وی با بیان اینکه این طرح در زمینه آب و خاک، آبخیزداری، منابع طبیعی می‌باشد، گفت: بیشترین طرح‌های مورد افتتاح در ایام دهه فجر در شهرستان‌های سربیشه،  خوسف، نهبندان و بشرویه  می‌باشد.

ریس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی همچنین افزود: در ایام دهه فجر همزمان با سراسر کشور از تولیدکنندگان نمونه کشوری و استان تجلیل خواهد شد.