به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، رییس سازمان بامداد دوشنبه در جریان بازدید از کشتارگاه‌های مرغ گفت: مرغ به اندازه کافی در استان تولید و کشتار می‌شود.

"غلامرضا قوسی" عنوان کرد: یکی از اولویت و برنامه‌های سازمان‌ جهاد کشاورزی نظارت بر کشتارگاه‌ها و روند تولید و توزیع مرغ در استان است.

وی خاطرنشان کرد: به شهروندان اطمینان خاطر می دهیم که در تلاشیم با نظارت کامل و پس از سپری شدن مدت قرنطینه برای آنفولانزا، مرغ به اندازه کافی در مرغداری‌های استان تولید و به نحو مطلوبی در اختیار هم استانی های عزیز قرار گیرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: این استان مازاد تولید مرغ دارد اما به دلیل افزایش قیمت مرغ در استانهای مجاور گرایش مرغداری‌ها به خروج مرغ از استان بیشتر شد.

قوسی عنوان ‌کرد: بنابر پیگیری های انجام شده و جلسات متعدد با مرغداری‌ها، مقرر شده است مرغ تولید شده را به نرخ مصوب به مصرف کنندگان تحویل دهند چراکه نهاده‌ مورد نیاز بر مبنای ارز دولتی بین آنان توزیع شده است.

وی با تاکید بر ایجاد ثبات بازار مرغ تصریح کرد: مادامی که بازار مرغ در استان به ثبات نرسد اجازه خروج مرغ از استان داده نخواهد شد.

وی با تاکید بر نظارت دامپزشکی بر روند کشتار مرغ اظهار داشت: تا پایان اسفند ماه نظارت مستمر بر مرغداری‌ها، کشتارگاه‌ها و عمده فروشی‌های استان در دستور کار قرار دارد و تعزیرات و سازمان صمت نیز  نظارت‌ بر خرده فروشی‌ها را انجام می‌دهند.