به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، رییس سازمان صبح امروز شنبه (5 تیر) در کمیته استانی "قرارگاه ساماندهی مرغ" که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و سایر اعضا برگزار شد، با اشاره به اهتمام صورت گرفته در راستای تأمین بازار مرغ استان، گفت: حفظ امنیت تولید در خراسان جنوبی به منظور تأمین گوشت مورد نیاز مصرف کنندگان از اولویت های تصمیم گیری مسئولان و دستگاه‌های نظارتی استان می باشد.

قوسی ضمن تأکید بر لزوم حمایت ویژه از صنعت تولید مرغ استان خاطرنشان کرد: با تلاش جمعی مدیران جهاد کشاورزی استان شرایط مناسبی برای تولید و توزیع گوشت مرغ در استان ایجاد شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی نیز با اشاره به میزان جوجه‌ریزی صورت گرفته در استان، حمایت از مرغداران را برای جوجه ریزی و حفظ شرایط تولید الزامی خواند و متذکر شد: علیرغم وجود برخی محدودیت ها، می بایست ظرفیت ویژه صنعت تولید گوشت سفید، به عنوان یکی از کانون های تحول اقتصادی در استان، مورد توجه ویژه قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: دولتمردان تمام تلاش خود را به منظور حمایت از صنعت طیور استان انجام می دهند.

عابدی با بیان این مطلب در کمیته استانی "قرارگاه ساماندهی مرغ" به تشریح تلاش های صورت گرفته در جهت توزیع مناسب گوشت مرغ و برنامه های حمایتی دولت از مرغداران پرداخت.

وی تأکید کرد: حمایت همه جانبه از تولید کنندگان صنعت طیور، در دستور کار ویژه مسئولین استان نیز قرار دارد .

معاون استاندار ادامه داد: به همین منظور، جلسات متعددی با هدف کارشناسی و ارزیابی قیمت گوشت‌ مرغ برگزار شده است.

به گفته وی؛ قیمت تمام شده مرغ، برمبنای برآورد هزینه های مرتبط در راستای حمایت از تولید کنندگان تعیین می شود.

وی یادآور شد: با عنایت به اهمیت موضوع، در تعیین قیمت مرغ، شرایط مصرف کنندگان به ویژه در خراسان جنوبی، مورد توجه قرارگاه استانی ساماندهی مرغ کشور قرار دارد.