به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، رییس سازمان اظهار داشت: در مجموع ۳۰ اکیپ قیمت‌ها را در بازارهای سراسر استان رصد می‌کنند و در این طرح مازاد تولید یا کمبودها بررسی می‌شود.

مهدی جعفری بیان کرد: در ماه‌های اخیر ۸۹۰ مورد بازرسی و نظارت بر کالاهای کشاورزی در سطح استان انجام شده است و ۷۰ نفر از نیروها برای رصد بازار و قیمت‌ها مستقر شده‌اند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: این بازرسی‌ها در ۱۱ شهرستان استان و با هدف ایجاد آرامش و ثبات قیمت‌ها ادامه دارد.

وی گفت: درصدد هستیم به‌زودی امکانات و تجهیزات مورد نیاز این حوزه را افزایش دهیم و ۲۷ قلم کالای کشاورزی مشمول قیمت مصوب هستند که نظارت بر این کالاها براساس قیمت‌های مصوب انجام می‌شود.

جعفری افزود: همچنین ۴۹ قلم کالای کشاورزی که مشمول قیمت مصوب نیستند براساس فاکتورهای عرضه و فروش و میزان سود منطقی مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

وی گفت: در بازرسی‌های انجام شده از کالاهای کشاورزی، بیشترین تخلفات ثبت شده درخصوص درج نشدن قیمت‌ها، نداشتن فاکتور فروش و کم‌فروشی بوده که با متخلفان برخورد قانونی صورت گرفته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی متولی اصلی بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی کشاورزی است و با همکاری اعضای کارگروه ذیل ستاد تنظیم بازار استان، رصد روزانه قیمت‌ها در سطح بازار انجام می‌شود.

جعفری تشریح کرد: با توجه به دستور و پیگیری معاون اول و معاون اقتصادی رئیس جمهور و نیز وزیر کشور و استاندار خراسان جنوبی، دستگاه‌های اجرایی متولی آموزش‌های لازم را به نیروهای مقاومت بسیج ارائه می‌دهند تا با همکاری آنان نظارت و بازرسی گسترده‌تری بر بازار صورت گیرد.