به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان، رییس سازمان و جمعی از مدیران کل و مدیران ادارات تابعه به همراه معاونین سازمان، به دیدار حضرت آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه استان رفتند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی در این دیدار با بیان این که سیاست ها و برنامه های وزارت جهاد کشاورزی به طور ویژه در دستور کار قرار دارد، گفت: یکی از مهمترین برنامه های وزارت و سیاست های سازمان، اجرای طرح کشاورزی قراردادی می باشد.

دکتر مهدی جعفری با بیان اینکه نباید بذری که بازار فروش ندارد، کشت گردد، افزود: یکی از سیاست های مهم وزارتخانه و سازمان جهادکشاورزی سنددار شدن اراضی کشاورزی به نام اشخاص است.

وی با اعلام اینکه اطلاعات آمار و داده های کشاورزی می بایست صحیح و دقیق باشد، اظهار داشت : با توجه به اینکه تراز تجاری در حوزه کشاورزی پایین است، می بایست بازار صادرات رونق یابد تا عملکرد کشاورزی استان مثبت گردد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به این که سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی در زنجیره تولید بسیار مهم است گفت: تولیدات محصولات کشاورزی باید حمایت و علمی سازی گردد.

دکتر جعفری با بیان اینکه کشاورزی حوزه بسیار حساسی است و تعلل در انجام خدمات کشاورزی توسط مدیران جایگاهی ندارد، افزود: به زودی شاهد یک انقلاب بسیار مناسب در بهره وری حوزه دام و طیور خواهیم بود.

آیت الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نیز در این دیدار اظهار کرد: مسئله کشاورزی از جمله مسائل مهم جامعه است که تمامی اقشار را در بر می گیرد.

وی افزود: چه در جنبه های تخصصی و چه در جنبه های تجربی، تشکیلات سازمانی این اداره بر اساس تجربیات برنامه ریزی شده است لذا همه ی آنچه را که لازم است را دارا می باشید.

وی عنوان کرد: رونق خود به خود به وجود نمی آید بلکه نیازمند یک چرخه قابل اعتمادی است که باید بین مسئولین و مردم شکل گیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه کار جهادی کردن امروز باید در اولویت قرار گیرد، خاطر نشان کرد: باید روحیه جهاد کشاورزی همان روحیه جهادسازندگی باشد.

آیت الله عبادی با بیان اینکه موفقیت در هر کاری نیازمند مقدماتی است، تصریح کرد: در استان خراسان جنوبی به دلیل خشکسالی های پی در پی آب کمی وجود دارد لذا نوع مصرف آب در کشاورزی ها نقش اصلی را دارا می باشد.

وی گفت: یک کشاورز زمانی می تواند به موفقیت دست پیدا کند که مقدمات موفقیت را برای او فراهم کرده باشیم، لذا با توجه به اینکه امسال توصیه ای ویژه در این خصوص شده است، می طلبد که توجه ویژه ای نیز صورت گیرد.