به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، همزمان با پنجمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر طرح آبیاری تحت فشار چاه شهداء زیدان در سطح ۳۴ هکتار از محل اعتبارات سال 1395 افتتاح گردید.   

این پروژه به دلیل مشکلاتی که جهت تامین هزینه های برق پمپاژ ثانویه و احداث استخر که بر عهده مالکین است مدت زمان نسبتا طولانی در حال نیمه تمام مانده بود.

مدیرجهادکشاورزی شهرستان درمیان در این خصوص افزود: کل اعتبار هزینه شده در این طرح با احتساب خودیاری ۳۱۵۵ میلیون ریال بوده که از این رقم مبلغ 2408 میلیون ریال سهم اعتبار دولتی بوده است که با بهره برداری از این طرح 40 خانوار از آن بهره مند خواهند شد.

سیدمحسن نصیرایی گفت: یکی از مشکلات بخش اجرایی طرح‌های آبیاری تحت فشار اخذ مجوزها و تامین اعتبار هزینه های برق پمپ های ثانویه طرح است که در اکثر طرح هایی که نیاز به برق پمپاژ دارند این مسئله بروز می‌کند و بهره‌برداری ازطرح دچارخلل  وزمان‌بر می‌شود لذا پیشنهاد می‌شود مسئولین برای این بخش از هزینه ها با توجه به بالا بودن مبالغ برای اهالی روستاهای دورافتاده ای همچون شهرستان درمیان تدارکات تسهیلات ویژه بانکی با بازپرداخت مناسب و سود قابل قبول طرح های کشاورزی در نظر بگیرند تا حداقل از این مسیر کار سرعت گرفته و از عمر مفید طرح ها کاسته نشود.