به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، رييس سازمان صبح امروز پنج شنبه (٢٢ ارديبهشت) با حضور در بين ائمه جمعه و جماعت اهل سنت خراسان جنوبي و مدرسين حوزه هاي علميه، در محل حوزه علميه الصديق بيرجند به تبيين اهداف و برنامه هاي دولت در  خصوص طرح مردمي سازي و توزيع عادلانه يارانه پرداخت.

مهدي جعفري  با اشاره به اهداف مردمی سازی هدف مندی یارانه ها گفت: مردم مطمئن باشند با تمهیدات دولت هیچ مشکلی در زمینه تامین و تولید و عرضه کالاهای اساسی در جامعه نداریم.

وي افزود: استان خراسان جنوبي در تولید محصولات مختلف به ویژه کالاهای اساسی از جایگاه بالایی برخوردار است و علاوه بر تامین نیازهای خود، بخشی از نیاز کشور را نیز برآورده می کند که نشانگر جایگاه ویژه کشاورزی در این استان است.

رييس سازمان جهاد كشاورزي خراسان جنوبی بيان كرد: با اجرای مردمی‌سازی هدفمندی یارانه و اصلاح و ساماندهی آن نیاز است تا نظارت ها بر بازار برای دسترسی آسان و مناسب مردم به کالاهای اساسی و پرمصرف به شکل ویژه و محسوس‌تری انجام شود تا آرامش بر بازارها حکمفرما باشد.

وي گفت: باید نظارت هوشمند بر بازار کالاهای اساسی را با جدیت پیش ببریم و از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در این زمینه استفاده کنیم.

مهدي جعفري افزود: بایستی به تامین مالی زنجیره تولید کالاهای اساسی در کشور و استان توجه داشته باشیم و این مساله خلاء های زنجیره تولید و توزیع را برطرف می کند و در ثبات و حفظ آرامش بازار کالاهای اساسی نقش مهمی دارد.

رييس سازمان جهاد كشاورزي خراسان جنوبی اظهار داشت: دولت تدابیر و تمهیدات لازم را اندیشیده تا در خلال اجرای مردمی سازی هدفمندی یارانه ها و اصلاح و ساماندهی پرداخت یارانه ها، هیچ مشکلی در تامین کالاهای اساسی ایجاد نشود و همچنین مردم به ویژه اقشار ضعیف در تهیه مایحتاج عمومی دچار زحمت و مشکل نشوند.