به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، رئیس سازمان با اشاره به ارائه تسهیلات برای تأمین مالی و سرمایه در گردش فعالان اقتصادی حوزه‌ نهاده‌های دامی و طیور، گفت: تاکنون ۳ میلیارد و ۲۳۴ میلیون تومان پرداختی انجام شده است.

«مهدی جعفری» با اشاره به ارائه تسهیلات برای تأمین مالی و سرمایه در گردش فعالان اقتصادی حوزه‌ نهاده‌های دامی و طیور، اظهار داشت: خراسان‌جنوبی نسبت به جمعیت در حوزه معرفی میزان طرح‌ها به بانک مقام سوم را دارد.

وی با بیان اینکه مبلغ این تسهیلات شناور است، تصریح کرد: متقاضیان هر جایی در کشور می‌توانند ثبت‌نام کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه بانک کشاورزی در رتبه نخست از نظر پرداخت قرار دارد، یادآور شد: استان ما رتبه سوم را در مبلغ پرداختی دارد و تاکنون ۵۸۹ میلیارد تومان مجموع ثبت‌نامی استان بوده است.

جعفری با بیان اینکه تاکنون برای ۲ هزار و ۶۹۹ نفر ثبت‌نام انجام شده است، ادامه داد: از این تعداد ۲ هزار و ۱۲ نفر ارسال شده شهرستانی بوده و بالغ بر ۴۳۵ میلیارد تومان معرفی شده به بانک هستند که تعداد یک‌هزار و ۷۰۹ مورد بوده است.

وی با بیان اینکه مبلغ ۳ میلیارد و ۲۳۴ میلیون تومان پرداختی انجام شده که بیشترین میزان در کشور است، اضافه کرد: مجموع طرح‌هایی که در کشور پرداخت شده نزدیک ۵۰۰ طرح بوده که از این تعداد ۴۸ طرح در استان خراسان‌جنوبی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه دامداران و مرغداران از فرصت باقی‌مانده استفاده کنند، تصریح کرد: بانک کشاورزی ۲۴ ساعته در حال خدمات‌رسانی است.

جعفری ادامه داد: میز خدمت در مدیریت‌های جهاد کشاورزی استقرار دارد و متقاضیان می‌توانند به آنجا هم رجوع کنند لذا همه موارد را تسهیل کردیم و در استان وضعیت مطلوبی داریم.

وی با بیان اینکه متقاضیان می‌توانند به سامانه سیتا مراجعه کرده و ثبت‌نام کنند، افزود: همچنین می‌توانند به مدیریت‌های شهرستان مراجعه کرده تا میز خدمت برای آن‌ها ثبت‌نام کند و بعد از ثبت‌نام طرح‌ها به بانک ارسال و بعد از تأیید جهاد کشاورزی معرفی به بانک می‌شوند و بعد از تکمیل مدارک و تکمیل پرونده می‌توانند وام خود را دریافت کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی مطرح کرد: تمام موارد و مشکلات برای دریافت تسهیلات به حالت عادی مرتفع شده تا بتوانند سرمایه در گردش را دامداران و مرغداران دریافت کنند.

جعفری با بیان اینکه این مبالغ فقط برای نهادهای دامی است، گفت: کارت اعتباری برای آن‌ها تعریف می‌شود و می‌توانند نهاده خود را از سامانه بازارگاه دریافت کنند.

وی با بیان اینکه براساس قیمت آزاد ۱۱ هزار و ۳۰۰ برای جو، ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومان ذرت و ۱۷ و ۳۰۰ تومان کنجاله سویا است، تصریح کرد: این قیمت‌ها در سامانه بازارگاه تعریف شده و قیمت براساس میزان خرید از کارت شخص کم می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تاکنون ۷ هزار میلیارد تومان برداشت کشوری انجام شده است، یادآور شد: تعداد ۵۸۰ میلیارد ثبت‌نامی داشتیم که یک پانزدهم ثبت‌نامی کشوری را داشتیم.

جعفری خاطرنشان کرد: نهاده‌ها قیمت آزاد دارد و دامداران و مرغداران تنها از این طریق می‌توانند نهاده‌های دام خود را تهیه کنند.