به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، صبح امروز سه شنبه (۱۰ خرداد) دکتر عباس اکبری شریف رئیس مرکز اصلاح نژاد معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، وارد استان شد و به همراه معاون بهبود تولیدات دامی سازمان و هیئت همراه، برای بررسی وضعیت واحدهای دامی و ذخایر ژنتیکی استان به شهرستان طبس سفر کرد.

رئیس مرکز اصلاح نژاد معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در دیدار با فرماندار شهرستان طبس گفت: باید از قابلیت های تشکل ها و اتحادیه ها استفاده حداکثری شود.

عباس اکبری شریف با بیان اینکه قوی ترین صندوق، صندوق عشایری است، اظهار داشت:  برای پیگیری و رفع مشکلات دامداران و عشایر در خصوص دامدار کارت و بیمه دام این استان اقدامات لازم انجام خواهد شد.

محمدابراهیم ابراهیمی نیز در این دیدار گفت: اصلاح نژاد با انتخاب دام‌ها و طیور برتر ازلحاظ ژنتیکی و با کمک روش‌های آمیزشیِ مناسب، دام و طیور برتر را ایجاد می‌کند که امیدواریم مرکز اصلاح نژاد وزارتخانه، خراسان جنوبی را در این خصوص مورد نگاه و حمایت ویژه قرار دهند.

معاون بهبودتولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی افزود: در برنامه‌های اصلاح نژاد دام، هدف این است که حیوانات دارای ظرفیت ژنتیکی بالاتر از میانگین اجتماع جامعه شناسایی و انتخاب شده و از آنها به‌عنوان والدین نسل بعد استفاده شود.